torsdag 5 maj 2011

Tjejen i rummet bredvid...

...fick en son i v 36+0. Kan ni gissa vad han vägde?


4500 g!!! Det ni! Ingen liten klump precis m tanke på att han var fyra v tidig. Särskilt inte om man jämför med våran lille Sander... En annan tjej som låg här förra v fick en bebis som vägde 5 kg. O fick sätta nyckelbenet på spel för att komma ut. Tog några dagar innan han kunde använda sin arm o huruvida han fått nervskador o men av det i framtiden återstår att se.

Lagom är bäst helt enkelt men alla är vi olika o får olika stora barn:-)


Så spännande på såna här ställen för här finns verkligen alla sorters människor. O alla samlas i köket o lagar mat o äter o vissa (läs jag o Annika) plockar i o ur diskmaskinen i tid o otid medan andra helt struntar i det o staplar disk o sopor på hög. Aja. Jag gör det gärna. Så det ser lite trevligare ut. Inget vidare att sitta o äta vid ett berg av disk o en överfull soptunna.


De har inga små bebisar på avdelningen nu. Ngn 27-veckors har de inte haft på flera månader säger dom. A o M:s tvillingar var de minsta här när de föddes o de var v 30+6. En hel del nästan fullgångna bebisar som har problem m det ena el det andra o så är det våra små som har en stund kvar innan hemgång.


Dr räknar m att Sander kommer behöva cpap ett par veckor till. Ökade på maten idag igen o det är nog därför han har varit lite orolig o knorrig idag. Får se om det lugnar sig annars ska de backa på maten igen. Ang den lilla viktnedgången igår kollade dr i pappren o sa att det beror på att han hade ätit innan första vägningen o inte innan andra så det var så enkelt o inget att bry sig om. O att vi inte ska stressa m maten är för att han varit så svårt sjuk o haft svårt att komma ikapp o lära sig äta större mängder. Men så länge vi är här har de koll på läget o räknar ut noggrannt hur mkt han behöver få i sig!


D sitter m honom nu o ska snart åka för att hämta barnen o jag ska försöka vila lite. Gör nästan aldrig det men är supertrött idag o det kan vara skönt m en liten tupplur. Får passa på nu medan jag kan!


Imorgon em ska jag åka hem o sova hemma t på lördag. Söndag ska vi ut o äta m närmsta familjen för att fira mig som fyller 30 på tisdag o mån till tisdag ska jag sova hemma o hoppas på en frukost på sängen. Ev ska barnen åka med hit på tisdag så de får se på lillebror o leka på lekterapin lite. O på kvällen ska jag bli bjuden på mat av Annika o Micke. Gulligt av dom! Har sagt ifrån vänligt men bestämt att jag inte vill ha några presenter o att jag inte tänker fira min födelsedag nu. Det orkar jag inte. Så lite uppståndelse som möjligt passar mig fint just nu!

2 kommentarer:

  1. Ville bara säga att du har en underbar inställning!
    Du är tapper och känns som en sådan fin mamma =)
    Jag trilla in här för några veckor sedan och tänkte att jag får ju göra lite väsen av mig om jag skall in och kika i ditt liv titt som tätt.

    Låg ett par dagar med min dotter på neo 2009 då hon kom i vecka 36 och inte gick upp i vikt, det var känslosamma dagar och idag ler jag mest åt mig själv.
    Väntar nu ett litet mirakel till och hoppas på att den stannar lite längre.

    Kramar Johanna (ps, min blogg är inte mycket till läsning just nu:)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skriver några rader o berättar vem du är! O att du skriver så fint om lilla mig... Blir jag glad för:-) Lycka till m bebis i magen!
    Kram

    SvaraRadera