lördag 7 maj 2011

Trött idag!

Har varit uppe två ggr inatt o pumpat som vanligt o ställde ingen klocka när jag la mig igen vid 5:30 eftersom jag brukar vakna runt 7-7:30 men idag sov jag så gott o vaknade kl 8:30! Skönt m lite sovmorgon:-)


Har suttit m Sander en stund o han tog bröstet direkt när han kom t mig men så rann mjölken till o han fick bada i det o sedan tröttnade han direkt o somnade istället. Men det spelar ingen roll. Förhoppningsvis blir han av m matdroppet om några dagar o då får vi vara med o mata honom var tredje timma m spruta som vi gjorde lite i gbg o då tror jag vi kommer känna oss mer delaktiga i vården än vi gör nu. Klart jag kan passa tider o gå in varje blöjbyte men det är inte alltid det faller sig så o då tar de hand om honom. Vi lär nog få byta blöjor så det räcker o blir över ändå;-) När han ska matas var tredje timma tror jag de kommer kräva lite mer att vi är på plats o det ska faktiskt bli kul att få vara med lite mer. O förhoppningsvis hinner han bli lite mer hungrig mellan matningarna då o bli lite mer intresserad av att ta bröstet. Som det är nu får han mat 1 h 15 min o har paus 1 h 45 min.


Nu är det lunchdags o sedan kanske jag hinner med den dagliga promenaden i skogen innan jag ska ta upp Sander nästa gång. Får se vad dagen har att erbjuda. Jätteledsen att jag inte kan åka hem o längtar som en tok efter min familj. Caspian är lite piggare idag iaf så kanske får vi till en middag imorgon m närmsta familjen. D skulle boka bord för 16 pers idag så får vi se om det går att genomföra. Daniels mamma o pappa o bror skulle iväg m jobbet vilket är planerat sedan länge tillbaka så de kan tyvärr inte vara med men vi får ta det vid ett annat tillfälle. O Sandra o Hanna kunde inte heller men det är så det blir när man inte är ute i god tid!


Tidigt imorgon bitti blir Sander 3 veckor! Kan ni fatta att det gått så fort! Inte klokt ju! Tis blir han 34 fulla veckor. Tror jag kommer ha lite problem att hålla reda på hans ålder sedan. Kommer ju korrigeras ett bra tag framöver o det är inte helt enkelt att hålla reda på vad som är vad. Men bvc sköter nog det bra åt mig. Vi kommer ju ha lite extra kontroller eftersom han är nio v tidig. Ska få en ny sköterska på bvc o hon har jobbat här på neo o har väldigt mkt erfarenhet av prematura barn o de som jobbat m henne säger att hon är jättebra. Det känns bra tycker jag!


Inte mkt nytt här o bara massa babbel om skit o inget. Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Du o jag har pratat tror jag på familjeliv då vi båda var sängliggandes. Jag heter melvil där. Härligt att hör om er lilla kämpe! Mina tjejer har oxå kommit ut. I 29+6, så lite tidigare än er Sander. Vi ligger kvar på neo för ena tjejen klarar sig inte utan cpap än. Medans den andra tjejen är klar hemgång. Mycket olika i mognad kan man säga. Lycka till med allt!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    Grattis till tjejerna! Skönt att allt verkar gått så bra trots allt. Lycka till i framtiden!
    Ska se om jag kan hoppa in på fl sedan o se om du skrivit ngt mer där om flickorna.
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera