lördag 7 maj 2011

Sander ligger i vanlig säng!


Sköterskan som håller sin hand hos Sander så han får ngt att hålla i. De är så himla gulliga o ägnar massor tid åt barnen även när inte vi är där. Annika o Micke har ju samma rum så vi har bra koll på läget o kan skvallra t varandra så fort ngt inte går rätt till;-) Än så länge har vi sluppit det tack o lov. Alla är så himla goa o snälla!


Han har haft hög temp idag o behöver inte längre ha värmemadrassen utan ligger i vanlig säng! Så nu får han ha på sig byxor också. Det fick han inte innan. Imorgon ska vi ta på honom sparkdräkten jag köpte för länge sedan så han hinner använda den lite innan han växer ur den. Är strl 40 o jag tror den är ganska lagom men inte länge till. Har tänkt köpa lite kläder till honom i str44 för det kommer han nog kunna ha ett tag. Han är ju inte så kort, 43 cm men har ju liksom inget hull på kroppen därför ser han så liten ut!



När han var ur cpapen nu i em syresatte han sig jättebra. Som han brukar. O det känns så skönt att han klarar sig 30-45 min per gång utan den hjälpen! Får lite syrgas bredvid men den har varit inställd på minsta möjliga de två ggr han varit ur idag o det är ju toppen! Ska ta ur honom en gång till ikväll.


Har knorrat o varig lite gnällig idag men sedan bajsade han o e det somnade han gott. Jag ska ut o gå. Har inte kommit nånstans idag o får skämmas för att jag inte varit ute i det fina vädret. Har bara inte haft lust. Har varit m Sander en del o så har jag varit på rummet o kollat på Greys Anatomy o vilat så tiden har gått ändå. Men nu ska det bli skönt att komma ut!

2 kommentarer:

  1. vad skönt att allt går så bra! Det går ju framåt hela tiden. Bra jobbat Sander! kramar till er från oss!!!!

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att se Sandor. Han är sååå gullig. Lycka till med alla era gulliga barn. Ta hand om varandra och krama Timmie från oss om han kommer ihåg oss??. Tror inte det men vi kommer ihåg honom.
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera