tisdag 3 maj 2011

Ljuvligt!

Liten Sander har legat vid bröstet o vet ni vad?!? Direkt när jag la dit honom gapade han o försökte få tag:-) Inte helt enkelt när man är sådär liten som han är o brösten är fulla m mjölk o size ngt större. (nu har jag inga bomber alls att komma med men i jämförelse m hans lilla mun är det lite skillnad) Han fick tag några ggr o snuttade lite! Härligt! Kommer dröja länge än innan han lär sig amma men att bara få lägga honom vid bröstet var mysigt. Syresatte sig jättebra idag också när jag hade honom hos mig men nu när han kom tillbaka t cpapen sjönk det lite o de ökade på syrgasen. Trycket i cpcapen ska alltid ligga mellan 4-5 (tror det är cm) men nu låg det runt 2,5-3 o när det är så lågt sjunker han ofta i saturation. Jag ifrågasatte detta men ssk som jobbar ikväll tycker inte om alla mina frågor o snäste lite att inställningarna ska vara mellan 8-9 o det går inte att höja mer. O säger hon det så är det väl så. Ska vänta t personalbyte o ifrågasätta en gång till;-) (om han nu inte sjunker mer o behöver än mer syrgas. Nu låg han bara på 24 så det var inget att bråka om men ändras det ska hon få m mig att göra)


Nu väntar duschen efter min skogspromenad o kl 21 ska jag se på desperate:-)


ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Härligt att Sander diar, för ammar gör han inte och kommer aldrig att göra, det är tjejernas jobb. Jag lyssnar på programmet Knattetimmen på måndagsmorgnarna och ämnet med dibarn var uppe nu i måndags. Damerna som leder programmet var dock överens om att många säger fel förstås.
    Strunt samma, bara grabben får käk!!
    Nu drar Agneta och jag på en 4-dagars tripp till Riga. Ha det bra båda två och amma på.
    Kram
    Stig

    SvaraRadera