onsdag 6 april 2011

8 VECKOR SEDAN VATTENAVGÅNG!!!


Visst är det otroligt!!! 8 veckor!!! Hade aldrig kunnat drömma om att det skulle gå såhär länge. Är så himla glad o tacksam för varje extra dag vi får med bebis i magen. Nånting säger mig dock att det kanske inte blir så superlänge till. De få fall jag vet som fått vattenavgång ungefär i samma tid som mig (extremt tidigt) har fött för länge sedan eller nu i v 29+ några dagar. Vågar inte hoppas på för mycket men vill mer än något annat i hela världen ge bebis några veckor till att mogna där inne.


Dr Prebensen var här på fm o var väldigt positiv! M största sannolikhet förkylningen som gjorde att crp blev förhöjd men när man har börjat m antibiotika ska man äta färdigt kuren då man har sett att det finns en ökad risk att bli resistent om man avbryter efter kortare tid. Så jag får väl helt enkelt ta lite magont o tokmycket illamående en vecka lite drygt. Men vi kan också vara hyfsat säkra på att inga infektioner spökar vad gäller bebis när jag ätit klart kuren och det känns toppen! Frågade dr om ctg-kurvan o han tittade på den o sa att bättre än så där blir det inte. O bm sa att den var perfekt imorse. SÅÅ skönt att höra eftersom jag oroat mig lite över de ngt sämre kurvorna senaste dagarna! Ang tul igår tyckte han att han tagit flera olika mått flertalet ggr men ändå hamnat ganska likt så han ansåg sig ha fått en bra bild m vad som förhoppningsvis stämmer överens m verkligheten. Tänk 1400 g bebis!!! Fantastiskt om man jämför m 500 g som det kunde varit!!! Fick ett fint mail från en läsare igår där hon berättade om sina erfarenhter gällande läkarna jag har o det var så roligt att läsa så mkt positivt om dom! Ska tala om att de har gott rykte nästa gång vi ses. Känner också stort förtroende för dom o litar på att vi är i de bästa händer:-)


Idag är det inte bara 8 v sedan vattenavgång, det är också 6 v sedan jag åkte t skövde för undersökning o hoppades få diagnos att det inte var vatten utan ngt annat - men som slutade m att det endast fanns några pölar kring bebis o att jag fick åka vidare t göteborg. Spenderade 4 v o 1 dag där o imorgon har jag varit här i trollh i 2 veckor. Tiden går konstigt nog ganska fort ändå! Att jag varit ifrån mina älskade små underbara godingar där hemma i hela sex veckor... fy så hemskt. Klart vi har träffats ändå men det blir inte samma sak. Om ni bara visste hur mkt jag skulle vilja byta med er där hemma! Skulle kunna göra vadsomhelst för att få vara i den där stressiga, jobbiga men ack så roliga vardagen tillsammans m familjen igen. För den delen har jag sällan tyckt att det varit särskilt jobbigt, Tvärtom, men visst har även jag haft stunder då jag jag velat skicka dom t månen;-)


Har varit m syster yster o shoppat loss på överby. Lite nagellack, ansiktsmask, brun utan sol mm till mig. Har faktiskt handlat första kläderna t bebis. Känner att jag måste få en liten del av det där roliga trots allt. Förberedelser, att greja, handla, att boa, allt sånt där går jag ju miste om och det är knappt jag vågade handla kläder men ngt litet måste han ju få oavsett hur det här kommer gå. Jag vägrar faktiskt att tänka ngt annat än att det ska gå bra nu när vi kommit så här långt. Köpte en liten, liten sparkdräkt och en ännu mindre mössa i prematurstorlek. Och ett par sockar. Allt i samma serie från Name it. Lite svårt att veta storlek men minns att vi hade 44 på Linn när vi åkte hem från BB vilket var lagom o hon vägde 2900. Caspian som vägde 3700 växte ur 50 innan vi hann blinka. Alla tre där hemma är födda tre v tidigt men att Caspian vägde så mkt trots det var ju fantastiskt. Hoppas att lillebror brås på honom! Längre än v 34 går vi ju inte så han kommer vara liten när han kommer ut! Prematurstl 40 tror jag blir bra. Kläderna i den storleken är ju inte så man gapskrattar precis men de duger:-) Syns inte heller på bilden hur små de är men ni kan ju föreställa er.


Är så sjukt hospitaliserad o hjärnkontoret har släckt ner för länge sedan. Jag får skämmas både en o två gånger om dagen för att jag gör puckade saker ska ni veta. Förut skickade jag tex sms t madde o tackade för den underbara blomman jag fått. (från henne o pappa) O berättade att jag varit m just Madde o shoppat o haft en rolig dag...Som om hon inte visste det liksom. O som om jag inte tackat minuten innan hon åkte. Var menat t pappa men förvirrad som jag är drog jag iväg det t Madde istället....Hon vart lite förvånad o var tvungen att ringa o höra hur jag tänkt o jag skrattade så jag fick ont i magen. Får bjuda på galenskapen. Men det dummaste hittills var nog igår då jag o Maria mailade. Hon frågade om jag visste vilken månade de flesta bebisarna föds vilket jag inte visste o i nästa mail berättade hon att det var maj. Varpå jag skriver "Majbebisar... När är de gjorda? Februari! Vad är det som får folk att tumla runt i sänghalmen lite extra vid den tiden???" HAHAHAHAHAHA! Hoppas jag gav maria ett litet skratt där hemma i sängen iaf. Skärpning fröken Kjellberg. Så här kan jag inte hålla på!



Shit så långt jag skrev. Om inget särskilt. Men det är så skönt att bara få sätta pränt på tankarna. Tusen tack alla ni för fina kommentarer, mail (som jag får massor o känner mig som en riktig bloggerska trots allt;- Igår 555 sidvyer! 16 241 sedan 24 februari!!!), kort på posten (tack "onsdagsfikat" för kortet idag!!!) och sms. Det gör mig så otroligt glad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar