tisdag 5 april 2011

Blandade nyheter!

Både bra o dåliga nyheter idag. Börjar m dom dåliga som är att bebis gjorde en dipp på ctg idag också... Dr har nog kollat på det o säger att det är helt ok. Idag också. Bara jag som har lite svårt att släppa det. Var uppe på toaletten inatt o då har jag fått ännu en blödning... Som fortfarande håller på. Samma som innan. Rosa då det blandas m vatten men det är svårt att veta hur mkt det är o varifrån det kommer. Huvudet ligger låååååångt ner idag igen o det i kombination m blödning fick dr Prebensen att tänka att en förlossning är i antågande men det har de trott förut. Jag leker egen dr o tänker att det är huvudet som ger lite ökat tryck o gör att jag får blödning;-) Bm som jobbar idag är säker på att det kommer från livmoderhalsen o ingenting annat men att det inte behöver betyda att bebis kommer snart. Bara att kroppen börjar förbereda sig... Jag vägrar tro att bebis ska födas snart!!!!! O en lite dålig sak till är att de precis tog ännu ett crp. Brukar ta det två ggr/v men igår var det 23 tror jag o de ville följa upp det m att ta dagligen ett tag framöver. Tidigare har jag legat under 8 men man får ligga upp t typ 30 (?) el ngt som gravid och det räknas som ok. Det är inte en liten förkylning jag har o det kanske är den som är förklaringen till det hela. Jag hoppas det!!!


Och så tar vi de bra nyheterna. Tillväxtultra gick över förväntan o tom dr blev överraskad över att bebis växer som förväntat!!! V 26+6, för två veckor sedan, uppskattades vikt till 1013 g vilket var -7% men idag, v 29+0 blev det 1437 g!!!!! 0,8%+ o precis medel på kurvan! YES!!! Fantastiskt att bebis växer på så bra trots nästan 8 veckor m lite vatten! Är ju lite olika vem som mäter o hur de mäter så man får väl ta det m en nypa salt men hursomhelst finns inget som talar för att bebis är tillväxthämmad på ngt sätt. Vattenmängd mellan -15-20 idag vilket inte är så mkt men det finns några små pölar iaf o urinblåsan var ganska full så snart fylls det väl på igen;-)


Har fått tillåtelse att lämna sjukhuset o åka ut o luncha m hanna o hennes mamma trots blödning men det blir väl bara en snabbis in på Max el nåt sånt. Vågar inte gå några längre sträckor utan ska ta det lugnt. V 29+0 idag!!!

3 kommentarer:

  1. Malin, den killen kommer att bli något stort!
    Ha en god och trevlig lunch

    SvaraRadera
  2. yes, yes Malin.. Va lycklig jag blir. Ni två är riktiga kämpar. Ha det så kul nu med Hanna och hennes mamma och ät för två. Kram mammma

    SvaraRadera
  3. Åh, vad glad jag blir att läsa att bebisen låg bra på kurvan. :) Alltid kul när det faktiskt händer positiva saker i det negativa. Jag som levde livrädd genom graviditeten för att nåt skulle hända.. SÅ glad för din skull att det går bra. Ska bli så spännande att se vad ni får för ett litet mirakel sen :) Ni får nog ett speciellt band i mellan er..

    SvaraRadera