torsdag 7 april 2011

Bra.

Fick en sammandragning under ctg idag och det har hänt två ggr tidigare. Då har bebis hjärtljud gått ner och det har jag känt mig väldigt stressad över. Navelsträngen blir känsligare när det inte finns ngt vatten o kan lätt komma i kläm under värkarbete. Det är ok, bara de hämtar sig däremellan men jag har tänkt att det nog blir svårt under intensiva värkar o försökt förbereda mig för snitt. Kommer ha extra övervakning på bebis under förlossning just pga det. MEN idag fick jag en sammandragning och ingenting hände med bebis!!! Härligt! Hoppas det förblir så och att jag får föda vaginalt som jag önskar:-) Ganska stressande att se på när hjärtljiden går ner och inget kunna göra. Säger de att det är ok är det såklart det men det skapar ändå lite onödig stress... Under förlossningen har man nog att tänka på ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar