måndag 4 april 2011

Mindre bra ctg idag igen...

Suck. Litet orosmoment det där. Dr har godkänt kurvan o tycker inte att vi ska köra ngn mer idag men hjärtljuden gick ner under hundra i kanske en minut eller två... Hände en gång i götborg att den fångade en "värk" o då gick hjärtljuden ner o idag kände jag en "värk/sdr" men den fångades inte upp på kurvan. Hursomhelst känns det som att jag nog ska ställa in mig på snitt då det verkar som att navelsträngen kommer i kläm vid värkar. Vanligt att det blir så när det inte finns så mkt vatten. Det är ok att de dippar lite men de måste hämta sig ganska snart igen o under en förlossning blir det ju ganska intensivt. Shit. Jag som är livrädd för snitt!!! Eller rättare sagt - livrädd för bedövningen. Men det blir väl hyfsat akut isf o då hinner jag väl inte tänka så mkt på saken. Viktigast är att bebis kommer ut så frisk som bara är möjligt!

1 kommentar:

  1. Hejja bebisen! Jag tror stenhårt på att det kommer bli en lika stark kämpe som sin mamma.
    Lycka till!!!

    SvaraRadera