måndag 4 april 2011

Morgonhumör!

Alltså. Nu börjar jag blir förbannad. I stort sett varje kväll ber jag personalen framföra t de som jobbar på morgonen att jag ringer på klockan när jag vaknat. Innan dess kan de låta mig vara då jag ibland sover dåligt på nätterna. Har två dörrar t mitt rum o har liksom en liten överenskommelse att om den innersta dörren är stängd sover jag o vill vara ifred. MEN den här informationen går liksom inte fram. till alla... Runt 7:30 kommer de in t mig varje morgon o ibland har de m frukost, ibland vill de eg inget alls. Idag dök bm in här för att lämna en temp som jag ju redan har en egen eftersom jag tar den morgon o kväll. Bad att få frukost ngt lite senare för att jag sovit dåligt inatt o hon gick ut. För att komma in igen en minut senare o glatt framföra att vi ska ta crp... Har gjort det så många ggr o börjar vänja mig vid stick men att bli väckt av att ta prov i armen är mindre kul när man heter Malin o har ett morgonhumör som heter duga. Ikväll ska jag be att få en skylt "Jag vilar" o sätta på dörren. Då borde väl budskapet gå fram?!?


v 28+6 idag. Blev kontaktad av en mamma på fl som legat ungefär lika länge som jag med vattenavgång och där sonen varit svårt lungsjuk vid födsel v 28+6. Fick ligga i göteborg en tid i respirator o sedan flyttas hit igen o vårdades på Näl i 9 månader. Nu var han drygt 2 år men har fortf syrgas... Vissa saker önskar jag att jag inte visste. Har hört så många solskenshistorier (o det är ju den här med m tanke på vad som kunde hänt) o börjat tro att vi skulle klara oss ganska bra nu när vi gått så länge men nu är jag återigen livrädd! Försöker att inte tänka så mkt på det men det är svårt. Kan inte göra ngt åt det utan bara vänta o se hur det blir när bebis föds! All hjälp finns inte här, tex en respirator som är lite mer avancerad har de inte här utan i göteborg o då kan det hända att bebis måste flyttas dit... väldigt sällsynt att de gör det men å andra sidan är det inte så vanligt att de tar emot bebisar m långvarig vattenavgång heller eftersom dr sa att det händer 2-3 ggr/3000 förlossningar här... Usch. Så jobbigt att jag börjat oroa mig igen. Kan inte göra mer än att hoppas att allt ska gå bra!

2 kommentarer:

  1. Bra idé med en "Jag vilar" skylt. I bland får man nog nästan bli övertydlig för att nå fram. Som kuratorn och du har talat om, du ska endast fokusera på de bitar som du faktiskt KAN påverka, inget annat. Försök att stå emot alla orostankar <3

    SvaraRadera
  2. Vi noterade aldrig ditt usla morgonhumör på Azorerna men vi bodde ju inte vägg i vägg förstås...
    Olyckskorpar har en förmåga att dyka upp när de inte skall. Strunta i dem eller be dem dra till ett varmare ställe. Du klarar det!
    Stor kram

    SvaraRadera