torsdag 7 april 2011

I´m back!


Har varit det hela eftermiddagen men har haft lite att greja med o därför inte skrivit ngt här. Har bytt till mitt nya, fina rum! Så roligt m nytt o fräscht men lite frustrerande när inte allt funkar. Tex har de inte tagit bort den svarta "filmen" på ett av fönstren på mitt rum o pappershållaren på toan gör mig galen då den är skitkrånglig att få fram pappret ur. Telefonen är inte uppsatt på väggen o går inte koppla in och garderoben går inte låsa vilket blir lite problematiskt m tanke på att jag förvarar en hel del värdesaker där... Nya fina platt-tv:n på väggen är heller inte installerad men jag har bett "grannen" från strömstad komma o hjälpa mig sen. Aja. Vi får ta tag i allt det där imorgon o se om de kan fixa det då!


Var på Överby med Jennie o Tanya förut o vi gick (jag åkte) i lite affärer o kikade o sedan åt vi lunch. De hade med sig en så fin tunika till mig och så fick jag massa smaskigt godis. (som ni ser har jag samlat på mig ett litet lager!) Nånting säger mig att barnen kommer hjälpa mig äta upp det imorgon. Det är ju fredag så det får väl gå;-) Är så himla lyxigt att komma ut o träffa folk o vara lite "som vanligt". Är jätteglad att ni kom tjejer! Tack!


Nu på em åkte jag ner t biblioteket för att lämna tillbaka en film jag lånat om prematura barn o på vägen dit ringde två av mina bästaste barnmorskor från göteborg. Jag blev såååå glad för att de tänker på mig o undrar hur jag har det! Lånade med mig några Alfons böcker jag kan läsa för barnen imorgon och två st filmer de kan se på. Tänkte att vi ska gå t lekterapin först o leka o sedan åka iväg o äta lite lunch. Vilken lyx va?!? Åka i bilen tillsammans med hela min familj och äta tillsammans!!! Det har vi inte gjort på en evighet! (bortsett från de ggr vi suttit ihopträngda i ett rum på sjukhuset o ätit ljummen pizza) Ser verkligen fram emot att få mysa m barnen o daniel imorgon!


Hoppas att de snart kommer m lite äcklig sjukhusmat. Jag är vrålhungrig!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du får umgås med familjen :)
    Var inne på www.pytteliten.net och tänkte på dig. Om du inte redan surfat in där bör du göra det! De säljer en fylla i bok för prematurbebisar. Hade jätte gärna haft en sån tiden jag var på sjukhuset.

    De borde erbjuda alla att köpa en sån när man fått ett prematurbarn :P Det är inte ofta man tänker på att gå ut på nätet och shoppa när ens lilla bebis kommer för tidigt!

    Ha en härlig kväll och helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!!! Surfade in där direkt o har beställt en! Ska bli kul att se hur den ser ut!
    Trevlig helg t dig också:-)

    SvaraRadera