tisdag 5 april 2011

Litet orosmoln...

Ingen bebis än iaf tack o lov. Har varit iväg o ätit god mat. Ryggbiff m potatisgratäng o kantareller o bearnaisesås. Härligt att komma ut lite o träffa goa Hanna o hennes mamma. Blev dessutom bjuden på maten idag! Tack för det Hanna. Så glad att ni kom!

När jag kom tillbaka upp t avdelningen (känns nästan som att komma hem haha) kom bm o berättade att crp var 40... Vet inte vad jag ska tycka om detta. Dr är upptagen o de väntar på att få tag i honom men förmodligen avvaktar dom o tar nytt prov imorgon. Inte så kul att gå o vänta på det!

Uppdatering: En annan dr, Elisabeth tror jag hon heter ska komma in o prata lite m mig snart. Har ju vetat att allt det här kan komma förr el senare men nu blir det lite mkt på en gång. Tydligen ska de köra ctg vid varje passbyte, ta temp lite oftare, och ta crp imorgon igen. Får se vad hon har att säga om saken. Fan också.


Uppdatering igen: Dr är positiv. Det mesta talar för att det är förkylningen som ger lite högt crp. MEN vi ska ta temp tre ggr/dag det närmsta o köra en till ctg i em. O nytt crp imorgon bitti. Hon betonade att hon inte är orolig o att ctg kurvan är helt normal. Som duktiga Maria som är sjuksyrra lärt mig kan crp släpa lite efter o det är kanske förkylningen som ger utslag lite i efterskott då jag känner mig ngt piggare idag. Hoppas på bra provsvar imorgon!!!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för bra svar imorgon!
    Tänk va långt ni lyckats komma !!!
    kram på dig Malin!

    SvaraRadera