tisdag 5 april 2011

Skit också!

Nu samlar vi problemen på hög tydligen. Har ju nästan varit för bra för att vara sant innan o det får vi väl äta upp nu. Ännu ingen fara på taket o dr är fortsatt positiv men jag tog tempen som var 37,5. Ingen feber men ändå lite högt för att vara mitt på eftermiddagen... Tar det säkra före det osäkra o dr har satt in antibiotika. Två olika sorter. Den ena ska tas två eller om det var tre ggr/dag o den andra fyra!!! Så nu får jag knapra piller. O säkert lite magont på kuppen. Men vad göra. Känns bra att vi förhoppningsvis är ute i god tid o kanske hinner stoppa om det nu är ngn infektion på g. Dr är tveksam o mer inne på förkylningen men vill inte chansa. På många ställen sätter man in antibiotika i förebyggande hela tiden men inte här vilket jag tycker är bra. Ganska vanligt att man får värkar om det är infektion o det har jag inte känt av några o jag hoppas att det förblir så!!! Vid långvarig vattenavgång brukar man ofta få antingen värkar el infektion el tillväxthämmad bebis el andra komplikationer o vi har ju klarat oss superbra ändå. Sa t dr att jag inte vill att bebis ska födas ännu. Vill så gärna ha några veckor till o då kramade hon om mig o sa att jag är en exemplarisk patient. *skryt* Många klättrar på väggarna o mer el mindre kräver att bli igångsatta men enl henne har jag gjort allt jag nånsin kunnat o lite därtill o det ska jag vara nöjd med. O det är jag väl också men som sagt vill jag ge bebis lite mer tid! Kan inte sätta sig själv i främsta rummet i lägen som detta utan måste tänka på bebis först o främst. Hade jag inte gjort det hade jag varit hemma för länge sedan... Finns nog inget mer i livet man gör såna uppoffringar för som för sina barn:-) De är värda allt!



Alltså inget jätteakut (än, peppar peppar. Får jag feber blir det ett annat läge o det kan ändras fort). Vi hoppas att det är förkylningen o att allt tuffar på lugnt o fint några veckor till.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!!!
    Ramlade in här när jag såg att du hade grattat SBERG på födelsedagen... och fick lite av en chock!
    Visste inte att du hade 4:an på gång och absolut inte att det var på detta viset!!!!
    Nu måste jag ju droppa in här och hålla koll på dig och lille bebben!!!
    Va duktig du är!!!
    Fast jag förstår att det måste vara tufft!
    Goa varma Kramar
    Malin G Pettersson

    SvaraRadera
  2. Malin G Pettersson: Tack! Jasså djungelexpressen hade inte nått dig??? Jag som suttit här o väntat o väntat på att du skulle höra av dig o vilja göra en artikel om detta men icke;-) Verkar ju kunna bli en hyfsat lång följetång. 8 v med vattenavgång är inget man läser om varje dag! Haha. Jo då. Vi ligger i vi också (i ordets rätta bemärkelse) o nr fyra är på g. Hoppas på några v till bara o att han föds utan några större komplikationer pga allt strul som varit!
    Hoppas ni mår bra o att du njuter av din fina familj!
    Kram Malin

    SvaraRadera