söndag 27 mars 2011

En Glad överraskning!




Gissa om jag blev positivt överraskad förut när Mariah på http://nydagnyamojligheter.blogspot.com/ kikade in här med en goodiebag till mig?!? Jisses! Är inte klokt så gulligt. Blir så glad o rörd för att alla är så fina o bryr sig så mycket! Tusen Tack fina Mariah. Jag blev sååååå glad!!!!! Grät en liten skvätt på hennes axel o det är så skönt att få göra det ibland för att i nästa sekund bli glad o skratta lite.



Madde o min goa systerdotter Tindra har varit här idag. O jag har fått princesstårta!!! De gjorde en kraftansträning på Nordpolen o lyckades trolla fram en liten tårta till mig då bakelserna var slut. Tindra målade en fin teckning till mig o så fikade vi o hade mysigt. Tog en sväng ut men det snöade o var inget vidare väder. Såg oss omkring lite här på sjukhuset o spanade in cafeterian o kiosken. Jag har bara varit här en gång då Timmie åkte ambulans o så en gång när jag väntade Timmie o vi skulle välja sjukhus så jag känner inte till det alls. Anledningen t att vi inte valde att föda här då var att det var ganska gammalt o slitet. Renoverades året han föddes o nu är det helt ok.



Madde hade med sig fina blommor o en ny guradian angel o lite smink jag bett henne köpa. O frukt o choklad. O så fick jag så mkt gott av Mariah så nu har jag att äta! Tyckte mig ana en liten dubbelhaka i spegeln förut!!! GAAAAH!!! Var kom den ifrån?!! Har inte tyckt att jag blivit särskilt stor men det är väl nu jag börjar samla på mig vätska kan jag tro. Vågen står på stadiga 62 kg, viktuppgång på 5 kg sedan insrkivning. Inget i jämförelse m hur det varit m de andra då jag gått upp 17, 18 o 23 kg... Här finns inte fri tillgång t grädde heller o det gör väl sitt till;) o några muskler har jag inte kvar. Får man ont i rumpan av att sitta i en taxi i nästan två timmar är det illa! Aja. Jag bju´r på´t. Ni får ta mig som jag är helt enkelt:)


Dr förlängde min sjukskrivning idag men skrev bara t den 12 april. Innan har de skrivit en månad åt gången o när jag ifrågasatte sa hon lite försiktigt att hon nog tror att bebis har kommit vid det laget... WHAT????? Jag ska inte föda barn de närmsta två veckorna har jag inte tänkt. Jag ska knipa allra minst fyra v till. Sedan kanske vi kan diskutera saken!

2 kommentarer:

  1. Fina Malin! Kan jag glädja din nuvarande vardag minsta lilla, gör jag gärna det!
    Det var synd att jag inte kunde stanna lite. Jag var helt säker på att jag inte skulle få komma in med påsen själv ;) Men nu fick ja ju till och med ge dig en kram! DU STRÅLAR JU !! Jag är så imponerad av dig!!
    Allt jobbigt, har något gott med sig!
    <3 LEV IDAG !

    SvaraRadera
  2. Strålar var väl att ta i kanske men jag tackar o bugar o kämpar på lite till! Hahaha! Fina nallen t bebis ligger här bredvid mig i sängen nu o myser:)

    SvaraRadera