fredag 1 april 2011

God morgon, god morgon, Hör fåglar sjunga glatt...

Den lilla trudelutten sjunger jag alltid för barnen då de ska väckas på morgonen. Kanske är det mer vanligt att Linn sjunger den för mig än tvärtom;-)


Har sovit ok inatt också. Daniel o barnen ringde 8:45 o då var de nyvakna så de hade sovit länge. Skönt! Har inte fått svar på cervixodlingen men de tror inte det är ngt eftersom de inget hört. Urin-odlingen var bra. Temp som vanligt o ctg-kurvan vi körde idag såg jättefin ut:-)


Dr kikade in en sväng trots att hon inte hade ngt nytt att berätta o även hon sa att barnläkarna var väldigt positiva i vårt fall. Att inget tyder på infektion o att vi nu gått såhär länge. Går vattnet e v 20 brukar det vara ganska god prognos trots allt! O som fina bm sa idag - Kommer du upp i tid o får med dig en trea, då är det riktigt julafton!!! O vi närmar oss. 1,5 v kvar t v 30+0. Inte illa eller vad säger ni??? 28+3 idag:-) Dr sa också att hon tycker det är så roligt att se att jag är vid så gott mod och kämpar på så bra.


Händer inte mkt idag o det känns genast väldigt långtråkigt när jag haft att göra några dagar. Projekt för dagen får bli ett besök till biblioteket och apoteket. O så ska jag köpa en glass o sitta i cafeterian lite. Har duschat o påbörjat smink men kom inte så långt då dr kom in. Ska måla naglarna också idag är tanken. Kanske får jag tiden att gå en dag till...!


Imorgon kommer robin o ellen. Ska bli roligt. O på söndag ska jag o Marie-Louise åka o äta på restaurang. O nästa v är det fika m prematurföreningen, tillväxtultra, äta middag m hanna o hennes mamma, jennie o Malin kommer på ons, Tanya o andra Jennietors. O så ska jag klämma in besök från mina fina barn o daniel o kanske mamma o syster yster. Härligt att ha lite att se fram emot!


Nu ska jag fixa till mig lite så jag inte skrämmer bort folk jag möter på vägen ner;-)

1 kommentar:

  1. Den sången brukar jag gala på med när mina barn ska vakna också :)Bebis (och du såklart) verkar vara en riktigt envis kämpe så ni kommer att klara över vecka 30 sträcket galant!! Det ska bli jättemysigt att hälsa på dig nästa vecka. Ha nu en skön fredag. KRAMAR P.S Tack för fint mejl som jag tyvärr inte hunnit svara på i den galna villervallan här hemma men det kommer :)

    SvaraRadera