måndag 28 mars 2011

Morning!

Hoppas att ni sovit gott! Det har jag. Väntar på att få lite frukost nu. Dagen har väl förhoppningsvis ett litet ultra inbokat men i övrigt ingenting. Daniel o barnen skulle komma men Caspian har hög feber. 39,4 el nåt sånt nu på morgonen. Han har haft lite feber några dagar men mest på kvällen o inte så hög. Får se vad det blir av det men de får iaf inte komma hit tyvärr. Mamma har också varit sjuk o kan inte komma idag. men senare i veckan kanske! Är lite nervös över ultra. Var ju så himla lite vatten sist. Mindre än ngn gång innan o det känns inte som att det finns några större mängder nu heller... Ibland, när jag har pratat m vissa doktorer oroar jag mig inte så mkt då de brukar vara positiva vad gäller lungorna. Dr Dag Prebensen som har varit hos mig på detta sjuhus sa att det sällan brukar vara några allvarliga problem om man går såhär länge o att det är superbra att man sett andningsrörelser redan så tidigt som vi gjort i vårt fall men så finns det andra som är mer skeptiska. Finns inte mkt info att hitta men en tjej föddes helt frisk runt v 29+6 typ e långvarig vatteavgång när vattnet gått v 22 medan en annan var svårt lungsjuk där vattnet gått v 21+1 som i vårt fall o han föddes v 29+5... Det är ju min skräck o har varit hela tiden... Får se vad ultra visar. Tjejen i ovan nämnda exempel togs ut m planerat snitt då de ansåg att hon skulle ha det bättre utanför magen vid den tiden än inne då hon inte hade ngt vatten alls, o var lite tillväxthämmad. Mamman hade dessutom en del blödningar. Ska höra m dr hur de tänker i vårt fall om det är så gott som tomt o fortsätter vara det ett tag till. Köttlim hade varit bra så vi kunde täta det jävla hålet så bebis får lite bättre förutstättningar hahahaha. En bm sa tom att bebisar vid långvarig vattenavgång tom kan må bättre än andra premisar då alla hormoner som släpps lös påskyndar mognaden o underlättar på många olika sätt. Vad vet jag. Är trött på att få olika bud hela tiden!!! Temp 36,9. V 27+6 idag. Imorgon når vi magiska 28 fulla veckor o på ons 7 v sedan vattnet gick:)

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna att allt går som ni önskar vid UL idag !! Tänk vilken lång resa du, eller rättare sagt NI gjort! Otroligt <3
    kram Mariah

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, Malin!
    Blev alldeles chockad när jag trillade över din blogg! Här ser man att det händer grejor i världen runt omkring.
    Å andra sidan har jag missat att ni fått en nummer tre också så...
    Ja, jag tror inte jag sett dig ens sedan vi sprang på varann som hastigast på IKEA i Kållered när Linn var ganska färsk, eller vänta nu... Hon kanske till och med låg i magen. Äsch, länge sen var det kan konstateras! Vi hade med vår son, född 2006-08 vet jag säkert. Tiden går, tiden går...
    Jag håller i alla fall alla tummar och tår för att allt skall gå fint med er fjärde guldklimp!
    Skall försöka att följa er resa lite grann här nu.

    Lycka till!

    Hälsningar från gamla grannen från Tråvadsgatan 4, Madde Persson(numera Ingvarsson).

    SvaraRadera
  3. Madeleine: Hej! Det var som sagt inte igår! Kul att du har hittat hit. Hoppas att allt är bra med er!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Ja tack, allt är fint med oss förutom en envis förkylning med hosta, hosta och åter hosta. Men, men, det är ju tid för sånt skräp nu!
    Annars så studerar jag till lärare för årskurs 1-5 och blir färdig i januari 2012. (Hjälp, det är ju nästa år!) :-)

    Kram!

    SvaraRadera