lördag 2 april 2011

Ny "blödning" o jag är sjuk...

Börjar m den sk blödningen. Var uppe på toaletten inatt o det kom återigen blod... Är liksom inte som en färsk blödning riktigt men mörkare än det varit tidigare gånger. Ctg kördes o bebis verkar må prima. Har sedan fortsatt blöda men ngt mindre än inatt kanske. Upplevs ju som desto mer då det blandar sig m fostervatten. Körde en till ctg då jag vaknade o även den såg fin ut. Har slutat hetsa upp mig över detta nu. Är väl fjärde-femte ggn det kommer o inget mer har hänt. Är inte moderkakan iaf utan förmodligen sköra slemhinnor o det är ju inget farligt. De rondar nu o vi får se vad dr säger om saken. Får inte vara uppe o springa så mkt idag utan får ta det lite lugnt. Skönt för mitt samvete att jag tog det väldigt lugnt igår iaf. Då kan jag vara säker på att det inte kommit för att jag varit ute o förlustat mig:-) Har fått näsdroppar av snälla bm för jag är snorig o Alvedon för jag har så sjukt ont i halsen! Typiskt att jag skulle bli sjuk nu. Är väl för att jag varit så isolerad en långt tid o när jag nu fått komma ut lite mer fastnar minsta lilla bacillusk. Nu får bebis absolut inte komma. Han får vänta tills jag är frisk - o framförallt tills vi passerat 30 fulla veckor. V 28+4 idag. Temp 37,2. Inget som talar för infektion o alla provsvar var bra!!!

1 kommentar: