torsdag 31 mars 2011

Underbart m positiva barnmorskor!

En av barnmorskorna som jobbar här (har inte lärt mig namnen än... *skäms*) kikade precis in t mig för att prata lite. Jag tog upp ctg-kurvan från fm o då sa hon att om vi skulle hämta upp 10 gravida "friska" kvinnor skulle många av dom få precis samma. Kurvan var inte dålig. Bara en liten nedgång. O så pratade vi om lungorna o då sa hon att vi ju har jättemkt på +-kontot!!!


- 28+2 veckor. Inte illa att vi kommit så långt!

- Cortisonsprutorna jag fått.

- Långvarig vattenavgång som i sig gör att lungorna mognar fortare!


- Inget som talar för en infektion o bebis verkar må prima.


Härligt när ngn lägger fram det på det viset. Nu kommer jag sova bättre inatt!

6 kommentarer:

  1. Fy vad hemskt det som hände med C,tur att det gick så bra!! Vad fort en olycka händer! Vilken mysig dag du haft,skönt o kunna få komma utanför sjukhusväggarna lite! Natti,natti!

    SvaraRadera
  2. Håller med dej, vi får kolla upp en sån kurs å så går vi allihop! Prata om att besöka dej nästa vecka jag och Jen, vad tror du om det?? Får ju ta med W då i så fall, om vi åker på veckan alltså. Men det ska nog gå bra, hon brukar sköta sej när man väl är framme. Kan va värre i bilen. Hoppas du får en najs dag där borta. Allt ser bra ut Malin, vi får fortsätta med att tänka en massa positiva tankar. Tror faktiskt att det hjälper =) Kramar från mej <3

    SvaraRadera
  3. Tro´t eller ej men jag har ngt inbokat varje dag nästa vecka. jag o Jen pratade om ons - hänger du på då?! Vore kul om du o lilla W kommer också:-)

    SvaraRadera
  4. Låter bra med mkt bokat =) Tiden går ju så mycket fortare då! Ja vi försöker gärna med Ons, vore kul å få se dej på "riktigt". Det var ju faktiskt en mindre evighet sen sist. Skulle det visa sej strula, så får jag komma själv en annan dag. Ha en bra dag nu Malin och hälsa gott till maggen.

    SvaraRadera
  5. ja nu får man kanske boka in nån dag, men vad kul att du får röra dej lite mer!Kanske kan jag följa m mamma om vi kan fånån dag som passar?kram lilla Malin från oss

    SvaraRadera
  6. Gunilla: Ja! Häng på mamma vet ja! Vad tror ni om mån, fre, el nästa helg? Prata om det så får vi se!

    SvaraRadera