onsdag 30 mars 2011

Klockan är snart tio...

...o jag har inte kommit in i duschen än!!! Sitter i nattlinnet fortf:) Mitt eget faktiskt. Har vägrat sjukhusets nattsärk. Har mitt eget täcke o kuddar o känner mig som hemma. rummet jag har nu har egen dusch o toalett så jag sköter mig helt själv härinne.// Ctg toppen. Temp 37,1, alla prover bra. Idag tog de vanliga mvc-prover o det såg fint ut. Dr har också varit inne o pratat mer om ultra igår o han är fortsatt positiv. Allt såg även fint ut då de tog cervixprov o det finns inget som talar för att det skulle vara ngn infektion. Har lämnat urinprov för odling också för säkerhets skull. Frågade honom om mobilisering o han ändrade i pappren o skrev att jag nu får röra mig fritt!!!!! Jag får till o med åka t överby om jag vill!!! Det skulle jag nog inte våga. Inte den här veckan. Men nästa kanske jag kan ta en tur tillsammans m syster el ngn. Om vi tar m rullstolen så behöver jag ju knappt gå alls o då ska det vara lugnt. Även om jag känner mig säker på att det ska mer till än en promenad för att det här ska sätta igång vågar jag såklart inte chansa. // Igår pratade jag m dr om en ev framtida igångsättning o det brukar vara svårt när det är för tidigt. Fattas bara att jag legat såhär länge o tagit det lugnt av rädsla för att sätta igång o sedan när det väl är dags, v 34+0 så går det inte ändå! Hahahaha! Det måste det göra. För ngt snitt vill jag inte ha. Sägs ju vara värre värkar vid igångsättning också o mer utrdraget o det vill jag inte men hellre det än snitt! Finns några alternativ som tur är. De provar väl först m "ballong" o sedan vagitorier tror jag. Mina andra tre barn är ju födda v 37+0, +1, +2 så går jag t 34+0 blir det bara 3 v innan de är födda ju! O de mådde prima. Lite svårt att hålla temp bara men annars ok. Nu är det ju annorlunda pga lungorna den här gången men 34 v feels like heaven. MEN det är långt kvar t dess o jag vågar knappt hoppas på att det ska gå så länge till.// Ett nytt hjärnspöke har dykt upp o det är cortisonsprutan. Dr nämnde igår att de tagit upp m göteborg huruvida man ska ge mig en till dos cortison eller inte. Fick sprutorna redan v 23+1 o de tappar tydligen effekt efter ett tag. Ju längre man går desto mindre behov har man av dom o gbg tyckte inte man ska fylla på då det finns en ökad infektionsrisk isf. Förhoppningsvis har vi i dagsläget fortf glädje av sprutorna jag fick tidigt o går jag några v till ska de inte behövas. Fram t v 34+0 ger man det i vanliga fall. Önskar ändå att dr inte sagt ngt om det t mig. För nu grubblar jag över det o undrar om det är rätt beslut. Självklart litar jag på att de gör rätt men jag hade hellre levt kvar i tron att de gamla sprutorna ännu höll i!!!!// Oj så långt jag skrev. igen. Bara massa babbel om skit o ingenting som vanligt. Nu måste jag duscha. Ha en bra dag! Det ska jag ha tillsammans m mamma, Timmie och Linn!!! V 28+1 idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar