tisdag 29 mars 2011

Ultra gick ok.

Dr var positiv idag. Två st läkare var dom. Varför vet jag inte men det känns inte som att de är helt säkra på hur de ska gå tillväga i mitt fall o tittar frågande på varandra innan de svarar på mina frågor... Tyckte att bebis rörde sig bra o man såg välfylld magsäck o lite vatten i urinblåsa som fylldes på under tiden vi gjorde ultra. Vattenmängden mättes t 25. Inte så mkt m andra ord men heller inte tomt o dr tyckte det var en ok mängd. Tidigare har man mätt 37, 18, 15, 35 o sist var det knappt mätbart tror jag men det beror mkt på vem som gör det har jag märkt. Då vi fick 15 o 18 letade dr inte precis e vatten utan nöjde sig m att ha sett en pöl. De andra har delat in livmodern i fyra delar o mätt varje fjärdedel o sedan lagt ihop alltsammans. Huvudet väldigt långt ner o dr kunde mkt väl förstå att jag kissar stup i kvarten då huvudet ligger o trycker mot blåsan;) //Gjorde även en cervix-odling för att kolla bakterier o GBS. Var ett tag sedan man kollade sist o det är en enkel undersökning som inte retar särskilt mkt. Tappen sluten o allt såg prima ut:) Mån el tis är det inbokat tillväxtultra igen. Hoppas bebis växer på som förväntat!!!

3 kommentarer:

  1. den 6 maj kanske han kommer? C är ju född på Mattias´ födelsedag, så då är det lätt att komma ihåg också ha ha! Fast det är ju rätt trångt där i början på maj....kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag fick mina tvillingar i vecka 30+3, då vattnet bara gick. Fick stanna i sjukhuset i 3 veckor, dom mådde bra, fick ligga på värme säng och så fick dem lite cpap från början.

    Hur länge tror läkarna att lill*n kan hålla sig kvar där inne?
    Vet du vad det blir för kön? =)

    Jag vet hur det känns med att vara ifrån sina andra barn, jag har två döttrar också, födda 09 och 08, det var jätte jobbigt att vara ifrån...
    Men tänk att snart är ni en hel familj igen!
    varje dag i magen är ett STORT +!!!

    Styrkekramar/Satu

    SvaraRadera
  3. Skrev en liten kommentar inne hos dig:) Snällt att du delar med dig! De har ingen aning om hur länge bebis kan vara kvar i magen men vissa säger att har jag gått i 7 v m vattenavgång kan jag gå 7 v till o jag hoppas de har rätt! Å andra sidan vågar de inte låta mig gå nångstans utan får hålla mig på avd ifall det skulle kunnna sätta igång förlossning... V 34+0 blir jag igångsatt om inte bebis kommit innan dess då de anser att han (det är en han) har bättre chanser utanför magen än inne i då vi kommit så långt. Jag hoppas vi går t åtminstone början på maj. Kram o tack än en gång för att du berättar! Så roligt att läsa om de det gått så bra för!

    SvaraRadera