måndag 28 mars 2011

Mitt nya vrål-åk!

Hahahahaha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Detta fordon står numera inne på mitt rum o är "min" så länge jag behöver den. Arbetsterapin har varit här o provat ut den åt mig idag:) Har också fått åka ner t lekterapin o ser hur allt fungerar där. Vi får komma o gå som vi vill där m barnen dagtid o det var ju rena himmelriket för barn att vara där! Ett musikrum som var extra isolerat där de får spela instrument o data, ett målar-rum, ett "sjuk-rum" där det fanns en röntgenapparat barnen får använda o sputor de får sätta på nallar, läkarkläder de kan ta på sig mm mm. En hel drös m olika leksaker o spel o en gymnastiksal där det fanns airhockey, pingisbord, cykklar, madrasser mm. Lekterapin ligger på bottenplan o de har stor gård ute m lekstuga, cyklar, sandlåda o allt man kan önska sig. Fantastiskt att de satsar så på barn som är sjuka!!! O underbart att även vi får tillgång till det. kanske lite lättare att locka hit barnen då om de får vara där o greja. Finns saker för alla åldrar o jag tror de kommer stortrivas! Till ngt mindre roligt har jag fått rosablandat vatten idag igen... O runt lunch hade jag ganska ont i magen o kände lite panik då jag trodde att ngt var på gång. Lugnade sig tack o lov igen men nu ligger jag åter i sängen o får inte vara uppe så mkt. Gärna det för mig om det kan göra så bebis får åtminstone några dagar till i magen. Jag som tyckt att förlossningar är så fascinerande o nästan längtat e att få uppleva det igen känner nu helt tvärtom. Jag är livrädd. Ren o skär skräck känner jag inför det. Jag ska föda en bebis som jag inte vet i vilket skick han kommer vara o det är på tok för tidigt..... Fy säger jag bara. Hur ska jag kunna förbereda mig på det?!? Som en liten hjälp i allt detta elände har jag frågat min fina storasyster om hon vill vara med under förlossningen. Tidigare har Daniel känt att han vill att det ska vara vi som ska göra det tillsammans o varit rädd att bli lite utanför (vilket jag till fullo förstår) men nu är allt är såhär kan vi båda må bra av lite extra stöd. Jag kommer m all säkerhet bli ledsen o gråta o få panik o då kan det vara skönt att ha dom två hos mig. Dessutom kommer ju daniel få gå m bebis när han är född o jag blir ensam kvar o då skulle det betyda mkt att ha Madde vid min sida. Hoppas att det går att lösa m barnvakt o så bara. Ett litet önskemål har lagts in om att jag ska föda mellan den 14-26 april då T-A är hemma o jag ska framföra detta till bebis. Skulle passa mig ganska bra också om vi tar det framåt slutet på april;) Nu ska jag äta lite tårta. Visst är det kul att det är just princesstårta jag vill ha. Jag som inte gillar marsipan o får peta bort halva tårtan hahahaha! Madde o Tindra gillar det inte heller så igår när vi fikade petade vi bort marsipan alla tre:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar