måndag 28 mars 2011

Gissa mitt hb!!!

Det här är inte klokt ju. Får nog ge den äckliga sjukhusmaten en eloge för högt järninnehåll ändå. Mitt hb ligger på 134!!! Bad dom ta i armen idag då fingret inte ger så exakt resultat o fick precis provsvaret. Hur bra som helst! Blodtryck tog de också förut o det var 110/70. Märkligt att jag har så "högt" undertryck (brukar ligga runt 55-60) men det sägs att inaktivitet kan höja trycket ngt. Ett bra värde hursomhelst o jag är glad att det ligger lite högre så jag slipper vara så yr i huvudet:) Dr har inte hämtat mig än men ska göra det under em. Han hade tänkt ta en cervix-odling också men det tänker jag vägra idag då jag haft en del sdr o lite rosablandat vatten som sagt. Onödigt att undersöka just idag tycker jag. Finns inget som talar för infektion men det är några v sedan man senast gjorde odling så de vill kolla igen för säkerhets skull. O det är ju bra!

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Träffade idag en mamma som fött förtidigt förra graviditeten pga vatten avgång. Bebisen var i v 29+5. Hon hade fått ha bebisen på bröstet en liten stund, den hade klarat sig från respirator och hade bara haft kuvös ett par timmar. Hon tyckte inte att tiden på neonatal hade varit så jobbig. Hon gav en väldigt positiv bild. Fast de hade tur att bebis mådde så väl. Skönt att få höra den sidan med tycker jag.
    Snygg kärra du fått!
    Idag serverades det katrinplommon kräm.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Visst är den läcker! Så kul att höra om ngn det gått så bra för! Vet du vilken v vattnet gick? Smaskens m katrinplommonkräm;) Här var det fruktkräm m grädde. Imorgon fromage:)Saknar dig fina Maria. Lycka till imorgon!!! Lova att du hör av dig o berättar hur det går. Håller alla mina tummar o tår! (nu överdrev jag för jag håller en åt mig själv också men den andra blir för dig) Kram!

    SvaraRadera