onsdag 30 mars 2011

Jag är glad!

Liten mamma vilar sina ben... Lilla Linn, eller "Limpan" som vi kallar henne ska bjuda mig o lilla gumman på fika! Lite frukt o grönt är också bra att äta!
Timmie körde med mormor o spelade innebandy och airhockey!
Linn får ta en provtur i vrål-åket!







Har haft en riktigt mysig dag tillsammans med två av mina tre goa barn o lilla mamsen. Har hunnit med en hel del. Fikade lite nere i cafeterian innan vi gick till lekterapin o där hann vi med lite av varje. Spelade spel o pusslade o röntgade nallar o spelade pingis o åkte på små bilar osv... Ett riktigt kul ställe för barnen. Fick även låna med oss lego och några puzzel upp på rummet så barnen hade ngt att greja med. Pedagoger som arbetar där o de hade så bra hand m barnen:) Tog ute-vägen så jag fick frisk luft o Linn satt i mitt knä i rullstolen o Timmie körde oss. Gick fint (bortsett från några små incidenter) men var ganska tungt för honom. Beställde upp pizza t sjukhuset som vi smaskade på i patient-köket o sedan avslutade vi med att äta lite choklad:)//





Bestämde att vi ska ses på fredag igen bara Caspian blir frisk o då var det så mkt lättare att skiljas åt när vi snart ses igen! Har ju mig själv att skylla lite vad gäller besökare då jag vänligt men bestämt meddelat att jag inte velat ta emot så många. Men nu när jag får lämna sjukhuset känns det så mkt lättare o jag hoppas ni vågar fråga igen om ni vill komma. Nu kan vi åka till "neutral" mark o jag slipper känna mig så sjuk o att allt fokus ska ligga på mig... Har dessvärre ingen permobil utan ni får hämta upp mig på hospitalet o packa in the wheelchair i bilen innan vi kan dra vidare;) Tror jag snart vågar mig på det då det inte är värre än att jag går ner till cafeterian här. Bara jag har rullstolen som jag kan sitta i så ska det nog gå. Får se hur natten blir efter att jag varit uppe mer idag o så ska jag kanske ta en tur t ngt fik m sandra imorgon. Får smygstarta lite så det inte blir för mkt på en gång! I helgen kommer lillebror Robin o Ellen. Ska bli mysigt!




Förståndiga Maria har lugnat mig gällande cortisonet. Man kan ju faktiskt ge det t bebis när han är född om det skulle behövas. Som hon sa är det många som inte hinner få cortisonet innan bebisarna föds o de får det alltid efter. Finns även ett ämne, surfaktant el nåt heter det, som de "sprutar" ner i lungorna om det är nödvändigt. Den behandlingen kan upprepas två ggr vill jag minnas o det kanske vi kan behöva om lungorna är lite sämre. Men vi hoppas på det bästa o kämpar på lite till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar