fredag 25 mars 2011

Dagens middag!

Snälla barnmorskorna frågade mig om jag ville ha ngt då de skulle beställa pizza idag. Slog på stort o tog kebabtallrik. O blev såhär tjock på kuppen hahaha!

Har fått nytt rum o ligger nu på förlossningen. Har egen toa o dusch o så har jag äntligen fått tv! Ska se lite på på burken men försöka somna i tid. Är supertrött idag! Har varit en ganska lång o tråkig dag om jag ska vara ärlig men snart är den slut o jag hämtar nya krafter inför morgondagen. Kan hända att jag får lite besök av syster yster. Daniel o barnen är hos farmor o farfar hela helgen så de kommer inte. O inte har jag fått några våfflor heller. Gissa om jag är sugen?!? Grädde är en av mina cravings men det är snålt med den varan på sjukhus. Nästa besökare måste lova att köpa en stoooooor princessbakelse till mig:) Fick vaniljglass t dessert idag o det är inte illa det!
Uppdatering: Har gråtit en skvätt. Känner att jag måste det. Har liksom trängt undan tårarna ett tag nu för att det blir så jobbigt när jag är ledsen men nån gång måste jag väl lätta på trycket så jag inte sprängs haha. Jag saknar min familj så otroligt mycket... Över en månad ensam på sjukhus är en månad för mycket. O än är inte den här tiden över... Kommer bli många, långa veckor framöver att spendera på sjukhus. Men - vi gör det för en bra sak o hoppas att allt går bra i slutändan o vi får åka hem m frisk liten bebis. Jag längtar!



3 kommentarer:

  1. Söt magen är <3 Förstår att det blir långtråkigt Malin. För mej räckte det gott med de stackars tre veckor som jag fick ligga då när L & B låg i magen. Fundera på en grej, har du också fått rådet om att sova med litens blivande filt FALL?? OM inte så gör det! Dels för att tryggheten och DOFTEN av mamma ska bo in sej ordentligt, men även för Dej. Jag sov med två små filtar tätt intill vareviga natt där på anten. Skulle det bli aktuellt för dem att att hastigt och lustigt lämna tryggheten i magen, ja då skulle de i alla fall inte behöva vara utan min doft, smart va?? Sen hjälpte faktiskt filtarna till att trösta mamman med. Kände mej mindre ensam och mer fokuserad på målet när jag hade dem där <3 Som en liten påminnelse. En VERKLIG sådan som gick att TA på. Som du skrev vid ett annat tillfälle; alllt känns overkligt fast att man känner bebis/arnas rörelser, med en FILT, nalle eller ett litet plagg, så blir det mer att "ta på". I de svaga stunderna när man bara ville gråta, ja då hjälpte dem otroligt. Var ju iväg och köpte barnstol till W som jag messa dej om igår. Såg en helt underbar och "pytteliten" lapanboddy som hängde där rätt nära kassan. Hade det inte varit för att tiden var knapp, så skulle jag köpt med den till dej. Får bli nästa gång, för att å lättare SE och fokusera på målet. "Bebis-Sander" förbereder sej som bäst där inne i magen nu, och det ska du med! (Hoppas ju på en SANDER nu för jag gillar verkligen det namnet =)Ha det gott nu och NJUT av frukosten. Ps. GRÄDDE ska väl inte va så svårt att fiska fram för personalen där borta =P Du får be dem ställa dit ett paket som bara är DITT. En hel liter helst =) Tur i alla fall att den goa pizzerian ligger nära. Blev många pizzor för Jörgen där... STOR kram från en MKT pratig MALIN.

    SvaraRadera
  2. SHIIIIIIT vad lång jag skrev ;/ Sorry! =)

    SvaraRadera
  3. Jättekul m långa inlägg Malin! Tack för tipset! Ska se om vi kan köpa en fin liten filt t bebis. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera