måndag 21 mars 2011

God förmiddag!

Har sovit som en stock inatt bortsett från alla toabesök. Vaknade strax innan åtta av att undersköterskan stod bredvid min säng o sa "God morgon!" Brukar vakna när ngn går i dörren men jag sov i godan ro o hörde ingenting. Crp var bra iaf. Temp 36,9. Ctg klar på 10 min o såg fin ut.
Nu väntar jag på att dr ska komma o hämta mig för tillväxtultra o sedan ska vi diskutera skövde lite mer o beställa transport o så. Hoppas verkligen det blir bokat imorgon så inget kommer emellan så jag får vänta. Om tillväxten inte är bra lär jag ju bli kvar här för då behöver kanske bebis födas snart. Som jag skrev är det inte ovanligt m tillväxthämning vid långvarig vattenavgång. Moderkaksavlossning är ngt vanligare också o det är jag livrädd för då det är väldigt allvarligt o superakut. Är ju därför jag är här å andra sidan. För att de ska hinna ta hand om oss i tid.
Hoppas de hämtar mig snart så jag inte behöver vänta alltför länge!
V 26+6 idag!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar