måndag 21 mars 2011

Tillväxtultra utan anmärkning!!!

Det gick bra!!!!! Dr var mkt nöjd med vad hon såg. Inte mkt vatten men trots det såg hon att bebis övade andning o hon poängterade extra att det inte är vanligt att de kan röra sig så mkt då där är lite vatten men att hon såg "mycket fosterrörelser" som hon skrev i journalen. Lite svårt att mäta huvud då det låg långt ner o han kikade uppåt men hon fick ungefärliga mått o de såg bra ut. Medel på kurvan, (-7% o sist var det -4%) o det var helt normalt. Vikt uppskattades t 1013 g!!! Tänk att vi har passerat 1 kg!!! (stämmer ju inte t 100% o kan diffa en hel del men jag har inte tänkt att bebis ska komma ut än;) Flödet mäts eg inte men hon gjorde det ändå eftersom jag frågade o även det var bra.

Dr var väldigt positiv o tycker allt ser superbra ut! Att bebis mår toppen trots lite vatten. SÅÅÅÅÅ härligt!

7 kommentarer:

  1. Härligt Malin!!! Stort grattis =)

    SvaraRadera
  2. åh vad det låter bra Malin! Kanske vi ses i Skövde?kram!!!

    SvaraRadera
  3. Tack Malin!

    Självklart ses vi i skövde Gunilla. Väntar på att dr ska kolla upp allt o hoppas verkligen det blir flytt imorgon o inte längre fram. Vore motigt nu när jag ställt in mig på det! Ni är välkomna att komma dit o hälsa på!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt Malin!! Så glad jag blir. KRAM

    SvaraRadera
  5. Vad var det jag sa. Vi håller tummarna. Grattis till de goda resultaten.
    Stig och Agneta

    SvaraRadera
  6. Stig: tack. Gör som du sa. Kniiiiiiiper!

    Tanya: Tack! Barnen o d var på väg t er igår men Linn kunde inte cykla på grusvägen då den var så blöt o geggig men vägrade åka i vagnen så de fick vända... Bestämd fröken vi har. Kanske kommer de förbi en annnan dag snart o kollar på lammen!

    SvaraRadera
  7. Fniss, hon är rolig Linn. Men känner igen det där, när de små damerna får sina idéer så har man inte mycket att sätta emot. Men de är så välkomna en annan dag när de vill. Lammen bokstavligen trillar ner och så har jag fått några särskilda skyddslingar som varje år, flasklamm som ska matas regelbundet. Sven och Skurt heter två av dem. En tredje har vi spjälkat brutet ben på och flaskmatar men jag har inte hittat på något bra namn än :)

    SvaraRadera