lördag 26 mars 2011

Mardröm!

Usch vad jag drömde läskigt nu på morgonen! Det var en kille som sprängde en hel skola. Timmie hade precis gått ut genom dörren o kommit en liten bit när hela skolan exploderade... Han klarade sig o mina andra barn var inte där men många av mina vänner hade barn inne på skolan. Jag hade dessutom fått veta av killen som lagt dit bomben att han skulle göra det men hann inte stoppa honom el varna människorna... Usch!

V 27+4 idag. Temp 37,1. Ska köra ctg senare. Lite lugnare bebis nu på morgonen men han kanske sover. Känns lite jobbigt att ligga på förlossningen. Inte för att jag har hört massa skrik utan för att jag hela tiden blir bortglömd. Det är bara jag som är inlagd, de andra kommer hit, föder, flyttar t bb. Var ingen hos mig på hela dagen igår mer än dr en snabbis o bm då de körde ctg o när crp skulle tas. När hon kom för att ta prov var kuratorn där så bm skulle komma tillbaka igen senare. men glömde av det o provet togs först e personalbytet två timmar senare. Middag fick jag ju då vi beställt pizza men kvällen blev bortglömd så jag fick säga till o frukost har jag inte fått ännu heller. Självklart ber jag om det men det är tråkigt att behöva säga till varje gång. Vet att de hade mkt att göra igår o kanske beror det på det. Om två v ska jag få flytta t helt nytt rum på antenatalen om inte bebis kommit o där har de ju flera som ligger som jag:) O självklart förstår jag att de inte bara kan komma in för sakens skull men det blir ensamt o långa dagar! I götlaborg hade jag ju några st som kom in o skojade o livade upp stämmningen lite emellanåt. O framförallt hade jag mysiga Maria...!

Tiden stämmer inte på inläggen o jag har inte brytt mig om att ändra. Nu är kl 8:34.

1 kommentar:

  1. Hej Malin!
    Har läst lite om hur du har det. Jag har det bra men saknar dig. Alla som läggs in kommer och går. Vi hade så himla kul. Nu blir det väldigt långsamt.
    Är lite irriterad, ännu en gång ska dem strula med samtalsrummet. Det är inte till för göteborgare.... Ena sekunden tycker dem så synd om en för att man ligger här själv. Men att hjälpa till att ordna en dräglig tillvaro går tydligen inte. Tydligen skall maken lyckas rodda allt där hemma, arbete etc men ändå kunna komma o besöka varje dag bara för att man bor i Göteborg. Jag tycker i allafall att 3 veckors isolering e skäl nog.....
    Annars e de som vanligt här. Bebis e kvar i mage. Längtar till nästa vecka så det blir det magiska v 27 för mig med. Ska försöka gå ut utanför dörren sen o få lite sol.
    Dax för mat. Hörs snart igen.
    Kram, och heja oss! Maria

    SvaraRadera