fredag 25 mars 2011

Otur???

Vet ni vad som hände nu på morgonen? Den fina, fina mamman o barnet - guardian angel, jag fick av madde m fam åkte i golvet!!! Barnet lossnade från mamman... Har ställt upp den igen men jag som är så vidskeplig mår superdåligt över det. Tänk om det betyder otur?!? Har bett madde köpa en ny. Måste släppa det. Är ju bara i mitt huvud det skulle ha ngn form av symbolisk betydelse...! (peppar, peppar)

Har sovit ok inatt. Idag ska jag få byta rum så jag kan få en tv. Blir tokig utan! Ska få ett rum på förlossningen m "sluss" el vad de kallar det o jag pratade m mamman som har rummet jag ska få o hon har inte alls varit besvärad av skrikande födande kvinnor o jag hoppas hon har rätt. Frågade bm om vattnet igår också, att jag upplever att det kommit mer då jag varit uppe en del men hon sa precis som jag redan anade att det inte har m saken att göra. Vattnet rinner ut oavsett o det är bra att det kommer lite mer för det betyder att det produceras mer. Anledningen till att jag skulle vara sängliggande var för att inte trigga igång några värkar. Nya avdelningen ska vara klar om två veckor o då får jag flytta till ett alldeles nytt rum på andra sidan. Tror det blir antenatalen då istället för förlossningen.

Får röra mig fritt på avdelningen men ska väl inte gå några långpromenader precis utan hålla mig lugn. Som bm sa - har vi kommit såhär långt vore det väl synd att sätta igång det pga promenader. Förbi v 30 ska vi sedan får jag göra lite mer som jag vill:-)
Temp 37,0 V 27+3 idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar