måndag 21 mars 2011

Vilket fint program!

Vi kom ju hit v 23+1 o då målade läkarna upp skräckscenario för oss. O det har hängt med. Trots att vi vet att det är bättre odds o bebis har ganska goda chanser nu har jag sett kaoset, massa förlossningsläkare, barnmorskor, barnläkare osv i rummet framför mig. Men den här bebisen föddes ju lugnt o fint o skrek massor när han kom ut!!! Jag blev verkligen positivt överraskad av att se det. Härligt! V 27+4 föddes han på tv o vägde 11xxg tror jag. Ganska likt där vi är nu. Vårt fall kommer se annorlunda ut pga vattenavgång men förhoppningsvis blir det inte så mkt kaos som jag tänkt mig! Jobbigt däremot att se dom gå iväg m bebis o stackars mamman blev lämnad ensam kvar...

Imorgon når vi 27 fulla veckor o ännu ett delmål!!!!!

Sov gott!

Tillägg:
Har läst trådar på fl med upprörda mammor som fått extremt tidiga barn o deras verklighet ser helt annorlunda ut än vad som visades på tv igår... Kanske är det lite värre ändå. Men varför visar de inte det på tv???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar