måndag 21 mars 2011

NEJ, NEJ, NEJ!!!!!

Det blir ingen flytt. Ord läkare (fattar inte vilken sorts läkare men ändå...) är inte där utan de har en inhyrd. Varken jag el dr tycker det känns bra att jag ska åka dit när inte ordinare personal är på plats så jag får snällt vänta... De pratade om två veckor men det sa min dr att hon inte kunde acceptera. Hon kände att hon inte kunde gå till mig o säga att jag ska få vänta två veckor till nu när de sagt att jag troligtvis skulle flyttas imorgon... Ska ringa måndag igen o se hur läget är då. NÄL tar emot fr v 28+0 så det skulle vara ett alternativ men eftersom våra tre är födda i skövde o de tar redan fr v 27+0 som talar för lite högre kompetens känns det som det rätta stället för oss ändå.

Aja. Var jobbigt att höra o jag har ätit upp allt godis o har inte mkt saker här eftersom jag skulle flyttas o har skickat hem en hel del men jag o Maria har bestämt oss för att hitta på ngt så vi har lite att se fram emot. Kanske beställa pizza en dag o så ska vi försöka muta Lena i köket att göra våfflor åt oss på torsdag hahahahaha! Blir nog inget med det men skoja måste vi göra för att orka med detta!

Skit skit skit!!!

V 27+0 imorgon. Det är bra iaf:-)

2 kommentarer:

  1. Vi var på NÄL från det att Signe var en vecka gammal, alltså 27+5. De är jätteduktiga och jag skulle bli förvånad om de har mindre sammantagen kompetens där än i Skövde. De har läkare som även brukar jobba på Östras Neo med ännu mindre barn. På NÄL finns det dessutom föräldrarum i direkt anslutning till Neo vilket inte alla sjukhus har. För oss som inte bor nära sjukhusen i Göteborg så är de mindre sjukhusen ett mycket bättre alternativ om vi vill vara nära våra barn utan att behöva sova i en amningsfåtölj. Visst, Östra har ju Ronald, men för oss var det helt omöjligt att komma in dit eftersom det var fullt.

    Jag tittade också på TV 4 igår och blev väldigt rörd, Signe var bara en vecka yngre och 100 gram lättare, men samtidigt blev jag lite besviken för att de fick allt att framstå som så sockersött. Det är klart att allt går väldigt lugnt och fint till, personalen är superproffsig. Men även om inte BM sprang iväg med bebisen så lovar jag att hon hastade iväg med en koncentration och höjd puls som hon inte har vid en normal förlossning. Den första tiden utanför magen är ju avgörande.

    Jag måste säga att jag hade en jättefin förlossning med Signe, trots omständigheterna, och det tackar jag personalen för. Jag hann se och höra henne innan de försvann med henne och precis som på TV kom de in med henne till mig innan de åkte upp på neo.

    Grattis förresten till att bebisen så duktigt håller sig inne i magen. Helt fantastiskt! Jag tycker att vi klarade det länge med nästan fyra veckor utan vatten, men vi ligger ju i lä. :-)

    /Lina

    SvaraRadera
  2. Tack för det Lina! Har pratat m näl o de tar också emot from v 27+0. Inte 28 som jag läst tidigare. Hade plats tidigast fredag o i ärlighetens namn har vi väl ca 4 mil dit o nästan 7 t skövde så det är ändå närmre. Lär ju bli några turer att åka... Ska be dr kolla upp det lite mer så får vi se! Känns lite hoppfullt iaf!
    Kram

    SvaraRadera