fredag 25 mars 2011

En sak jag reagerat på...

Innan jag lämnade östra igår läste jag igenom min journal. O jag kunde inte låta bli att känna en viss irritation faktiskt. Från framförallt den första, men även andra veckan står det på flera ställen "pat orolig", "pat många frågor", "pat nedstämd"... osv. MEN - jag hittade ingenstans där det står "pat vid gott mod", "pat glad", "pat skrattar" eller liknande. Jo förresten. På ngt ställe stod det nog att jag hade familjen hos mig o var glad för det men nästa anteckning var jag ledsen för att de åkt typ. Visst är det sanningen! Jag var orolig o ledsen en del i början. Och är det fortfarande. Men jag har också varit himla glad o vid förvånansvärt gott mod det senaste o det tycker jag de kunde antecknat lika väl som allt det negativa.

Var en kurator här hos mig för en stund sedan. Kände inte riktigt att vi connectade (svårt att konkurera m underbara Marie jag hade på östra) men kanske blir det bättre längre fram. Hon arbetar främst m dom som fått prematura barn o stöttar då barnen är på neo men även några fall som mig. Hon skulle kolla lite m barn o lekterapin om det inte finns ngn möjlighet för oss att få hit lite roligare saker då barnen kommer så vi har ngt "att locka med". De gör vad de kan iaf måste jag säga o jag känner att de flesta förstår vilken otroligt påfrestande situation detta är för mig o min familj. Pratade m kuratorn att jag liksom satt upp en liten vägg för att hålla distans till det hela. Inte alltid det funkar men jag har kommit till en punkt då jag känner att jag måste det för att klara av det här. Det kommer komma ikapp mig, förr eller senare, mer eller mindre, men jag får ta den smällen då. Inte nu. Inte när jag är ensam här o måste göra allt jag kan för att bebis ska må bra därinne. Nu försöker jag hålla liv i kämpaglöden därinne ett tag till så tar vi det andra sedan. Som jag skrivit innan. Jag tänker inte ge mig!

Lyckades fördriva en ganska lång stund ute i dagrummet förut då jag träffade en nybliven tvåbarnsmamma från Vara. Lär väl kanske bli fler sådana möten då många föder här från Vara!

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Hittade hit genom att du länkade din blog på FL. ligger själv inlagd för, förtidig vattenavgång.. eller kom in med det.

    har bf 21/6

    SvaraRadera