tisdag 22 mars 2011

Jag välljer lycka!

Det kanske är lite att ta i men jag ska försöka förklara vad jag menar. Får så himla mkt positiv feedback o respons på att jag är så positiv o trots omständigheterna lyckas hålla humöret uppe. Blir lätt generad då jag får beröm o brukar kontra med att säga att jag inte har ngt val. Men vet ni vad? Det har jag ju faktiskt. Jag skulle kunna välja att ligga här i sängen dagarna i ända o klaga o gråta o skrika o gnälla o bara se allt det dåliga i allt det här. (o visst finns de dagarna också) Men det skulle bli så vansinnigt jobbigt för mig, o alla i min omgivning om jag gjorde det. Skulle inte tjäna nånting till. Inget skulle bli bättre av det. Istället väljer jag att försöka se det som är bra. Att hitta små glädjeämnen mitt i allt kaos. Igår var jag lite ledsen över flytten som inte blev o imorse undrade jag hur jag skulle få tiden att gå några veckor till men sedan dr varit här o pratat lite känner jag mig till och med glad!!! Ett riktigt lyckorus spred sig i kroppen när jag tog mina första steg utanför dörrarna här på vad som känns som en evighet. Först kändes det olagligt. Att jag gjorde ngt jag inte fick, men när jag kom utanför dörrarna blev jag bara så lycklig!!!!! Såg framför mig hur mina härliga barn springer ute o leker i vårvädret o självklart önskar jag att jag var där dom är - men jag är säker på att de har det bra och det är huvudsaken. Vågade inte utmana ödet o gå någon längre sträcka utan stod bara en stund i solen o andades frisk (kanske kan ifrågasättas m tanke på att jag är i göteborg haha) luft o sedan gick jag till cafeterian här nere o köpte med mig en banan o lite godis upp. Konstaterade att jag nog ska be att få hit mina Converce och en vårjacka. Fodrade vinterstövlar o vinterkappa känns inte längre nödvändigt haha. Säger som Kenta
"Just idag är jag stark, Just idag mår jag bra, jag förs framåt av kraftiga vindar...."
Livet är trots allt härligt att leva. Bebis sparkar därinne i magen o jag vet att den här tiden inte varar för evigt. Fortare än vi anar är vi samlade hela familjen igen. Förhoppningsvis med ännu ett litet mirakel att älska!

1 kommentar:

  1. ja visst är det vår i luften! Vad härligt att du fick komma ut lite! KRAM

    SvaraRadera