måndag 28 februari 2011

Vet inte vad som är fel m kommentarerna...

...men kanske det funkar nu. Är ny här på blogspot så jag kan inte inställningarna. O har faktiskt inte tänkt lära mig heller... Kanske ngn vänlig själ kan hjälpa mig om det fortsätter krångla!

Nu har snart den här dagen gått också! Imorgon når vi ett delmål, v 24+0. Nästa viktiga mål är 25 fulla veckor o det är inom räckhåll nu även om allt kan vända fort o en v är en evighet när man ligger såhär. Har sett på lite film i datorn idag o så har kkuratorn varit hos mig. Hon var mysig. Finns ju liksom inte så mkt att göra åt den här situationen men ändå skönt att ventilera lite o gråta o få lite råd på hur vi kan tänka för att lättare hantera allt. Tex ritade hon upp fyra rutor på ett papper där hon skrev "Saker jag kan påverka" "Saker jag inte kan påverka" Viktigt" o "Oviktigt". Varje ny tanke ska jag ta fram o funder på i vilket fack jag skulle placera den o tillhör den oviktigt o saker jag inte kan påverka ska jag göra mitt bästa för att lägga den åt sidan då det inte tjänar ngt till att grubbla över. Lättare sagt än gjort men bra att ha i tanken iaf!

Jobbigast just nu är faktiskt oron över hur barnen har det där hemma. De klarar sig o har det bra m världens bästa pappa hemma det vet jag men Timmie säger att det inte är som vanligt o är nedstämd o Linn o Caspian funderar på sitt sätt. Mest jobbigt för Timmie o Linn det här i dagsläget men vi har många människor omkring oss som kan hjälpa dom gå igenom det på bästa sätt.Barn är anpassningsbara o den som tar mest skada är enl all personal här jag. Barnen klarar sig alltid säger dom. O det är huvudsaken! Barnen går före allt!

Ny dr idag o jag ska inte äta antibiotika längre. Pratade lite mer om hur det funkar m bebis lungor som är min skräck o tyvärr blev jag inte lugnare för det. Har inte bebis möjlighet att träna lungorna pga för lite vatten (ska eg inte vara ngn jättestor fara då det alltid fylls på lite grand) går det heller inte att fixa m mediciner o apparater när han föds. Är ngt visst ämne som ska bildas o utan det är det kört. Så bebis kan ligga t v 34 o ändå födas m dålig el ingen lungkapacitet om det varit för dåligt m vatten o då finns inget att göra... Tänk om vi går så länge o så klarar sig inte bebis iaf!!! Nej. Det lägger vi åt sidan då det tillhör "Sånt vi inte kan påverka" o så får vi bara åka med om det händer.

Imorgon ska jag få besök av min finaste lilla Linn o kära syster Madde. Timmie vill gärna gå till fritids eftersom han gick första dagen idag o Caspian är inte lätt att ha m här så han får vara på förskolan. Så får de komma en annan dag istället. Madde ska ta m några filmer o lite att greja m till Linn så går det nog bra. Hon vill gärna komma t mamma säger hon:) o mitt hjärta går snart sönder av saknad så jag vill självklart ha dom här! Ett litet äventyr för linn att åka m moster o få lite egentid!

Väldigt ovanligt m vattenavgång såhär tidigt har jag förstått. O ngn förklaring till varför lär vi inte få men troligt är att den gamla blödningen jag haft retat hål på hinnsäcken. De kliar sig lite i huvudet här då jag gått tre fulla grav utan några större problem innan o att det blir såhär nu. Vanligt är att man har problemm m grav generellt o inte lyckas tre ggr o sedan inte. Men. Jag är inte som alla andra. Brukar hända mig massa skumt som ingen kan förklara så jag är inte förvånad.


Skriver bara rätt ut vad som faller mig in o kanske inte jättekul läsning men ni blir iaf uppdaterade om vad som händer. O bra för mig att skriva. Känns alltid bra att lätta hjärtat!

Nu ska jag gå ut o be att få in min mat. Måste gå en tur dit ut ngn gång om dagen för att slippa blodförtunnande. O det gör jag gärna så länge det inte påverkar ngt. Får dock inte bära brickan el så. Ska inte påverka vattenmängden är bara att jag inte får anstränga mig så en förlossning sätter igång.

Trevlig kväll på er! Familjen annorulunda idag. Det gillar jag.

2 kommentarer:

  1. Bra att du har dator, då har du lite tidsfördriv.Härligt att du får besök imorg<3
    Är jobbigt för barnen när mamma inte är på benen o allt är som vanligt,m jag tror det är bra o prata m barnen som ni gjort m T,o förklara att det är en tid som du kommer ligga till sängs o att du mår bra. Ska oxså se fam annorlunda ikväll!!! Ta hand om dig<3 KRAM,KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag hälsade på din familj en snabbis igår kväll (Linn och Caspian sov redan) och det första Timmie sa var "det är så tråkigt här utan mamma". Så vi pratade lite om det och jag sa att han skulle blunda ofta och tänka på allt roligt han visste så skulle tiden gå mycket snabbare :) Och han trivdes på fritids sa han, det är ju toppenskönt!! Och så skulle det bli så roligt att titta på film i Tindras bil idag när de skulle hälsa på dig :) Ta hand om dig och ha en supermysig dag med två tredjedelar av din fina barnaskara. KRAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera