söndag 27 februari 2011

Ytterligare en dag i rätt riktning!

Älskade daniel har sovit här inatt o när jag duschat o så sen ska vi krypa ner i min säng o se på en film i laptopen. O kramas. O förmodligen fälla en o annan tår. Har liksom blivit en vana att gråta i tid o otid. Natten har varit lugn. Fick akupunktur för min onda rygg o det hjälpte ngt men nu på morgonen var bm tveksam till om det verkligen är godkänt i min situation. Dels pga infektionsrisk men också för att det kan trigga igång ngt. Har sovit ganska gott inatt iaf o det känns skönt att inte springa på toa hela tiden för att kolla om det kommer vatten eller blod o uppskatta mängd o bli orolilg. Nu ändrar det liksom ingenting så länge det bara kommer vatten o inget annat. Har känt att bebis ändrat läge lite viket är positivt (förhoppningsvis inte huvud lika långt ner) o känner att han hickar ibland vilket talar för att han dricker vatten o m andra ord har lite därinne iaf. Inte helt tomt. Har hittat flera bra trådar på familjeliv o alla är så snälla o berättar fina solskenshistorier som jag försöker lägga på minnet. Är lätt att alla nackdelar fastnar men det är viktigt att tänka på att det finns ggr då det går bra också. Kan ändå inte föreställa sig på hur det skulle bli om bebis inte klarar Sig så vi får ta det problemet om det uppstår.

Ska få sjukgymnastik imorgon. Vill inte ta sprutor m blodförtunnande då jag inte har några bra erfarenheter av det men blir jag liggande ett tag till måste jag nog vare sig jag vill eller inte. Spruta i magen en gång om dagen är det som gäller isf. Blodproppar vill vi inte ha!!!

Nu ska jag duscha:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar