torsdag 3 mars 2011

Här bor vi!


Huset är byggt 1843 o är på ca 300 kvm + källare. Största delen av huset är renoverad. Där finns "salong" på nära 50 kvm m öppen spis, matsal m kakelugn, "herr-rum" o största delen av nedre plan har en takhöjd på ca 3 m. Hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle få bo så "kungligt" o vi trivs fantastiskt bra även om det är en del att städa;) Så småningom ska huset få nytt tak o nya kläder o det kommer bli så fint! Åh! Vad jag önskar att jag var där nu tillsammans med min familj!!!!!
Byn där huset ligger har en historia långt tillbaka i tiden o under huset finns en medeltida källare. De har grejat lite där o förstört en del av orginalet men de som kan sin sak säger att den kan vara så gammal som från 1200-talet. Är som ett valv man kan gå in i o vem vet? Kanske det kan bli en framtida vinkällare hahahahahaha!
Nu ska jag ut på äventyr mina vänner. Jag ska GÅ några meter utanför rummet för att hämta mig lite kaffe. Man får vara glad för det lilla som sagt. Nu har det gått över en v sedan jag kom hit så jag börjar känna mig som hemma;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar