torsdag 3 mars 2011

Människokroppen är fantastisk!

En positiv sak med långvarig vattenavgång är att kroppen bildar en hel rad olika hormoner som är bra för bebisen o bl a påskyndar mognad av lungor mm. De säger att "förlossningen" är igång när vattnet gått o då kan vi snacka förlossning som tar lång tid då jag nu är inne på min tredje vecka hahahaha! Hursomhelst händer mkt i kroppen hela tiden o förut när jag var i matsalen var där en nyfödd liten bebis m sin mamma. Bebisen skrek o mamnan satte sig för att försöka amma. O vad händer??? Mina bröst spänner o drar o det känns precis som när mjölken rinner till. Inte så att det kommer massa mjölk men några droppar finns det allt där. Redan. Visst är kroppen fantastisk! Vet att jag fick sova m bh väldigt länge då jag väntade T för att det rann mjölk i tid o otid men m de andra har det inte börjat förrän fram mot slutet av grav. Kanske är detta ett tecken på att kroppen ställer om inför förlossning nu när vattnet har gått. Hoppas bara det dröjer lääääänge till...

1 kommentar:

  1. Ja kroppen är verkligen sjukt smart!! Dagarna går nu Malin, visst är det bra?! ;0) Du kämpar på så himla bra, fortsätt så!! Kramar från Malin <3

    SvaraRadera