lördag 5 mars 2011

Mitt första bryt på personalen!

Kom med besked nu. O då har jag hållit mig lugn o bestämt mig för att inte hänga upp mig på allt de hela tiden glömmer i över en vecka. Blir liksom lite jobbigt att ligga såhär om man ska störa sig på saker hela tiden. Bättre att låta det passera bara. Så tänkte jag innan. Men nu kunde jag inte hålla mig längre!

Fick komma upp t neo idag för rundvisning. Fantastisk barnsköterska som gav mig massor m info. Var nyttigt att komma dit o se allt även om det såklart känns tufft att tänka att vår bebis skulle kunna vara en av dom där yttepyttesmå som ligger i respirator m slangar o sladdar överallt o som pendlar mellan liv o död. Jag skulle vara där vid ett o min bm körde upp mig i rullstol o sa att vi skulle ringa när jag ville ner igen. O det gjorde vi. Strax e kl två. Då var hon som visat mig runt tvungen att gå. De sa att de skulle komma o jag väntade. O väntade. O väntade. Ska ju inte sitta upp efter gårdagen då vi såg att jag fick lite sdr av att vara uppe o äta utan vila så mkt som möjligt. O DOM KOM FAN ALDRIG O HÄMTADE MIG!!!!! Kl halv tre surade jag till o bad en av personalen däruppe köra ner mig. För att de antagligen glömt av mig här nere. O mkt riktigt. När vi kom in på avd satt min bm o drack kaffe..........

Det ante mig som snälla sköterskan sa som körde mig ner! Bm kom in o frågade snällt hur det gått o jag sa som det var att jag tröttnat på att vänta. Hon ursäktade sig väldigt o sa att hon inte visste att vi ringt. Up yours! Var samma bm som körde ctg imorse trots att det inte skulle gjorts. Hon tillhör inte mina favoriter kan jag säga!

ska inte mkt till för att man ska lacka ur i tider som dessa. Nu är jag åter i sängen o allt gick ju bra. Så nu går vi vidare! Hoppas att min favvobm kommer ikväll. Hon som plåstrar om mina finnar o mer än gärna vill klämma dom o göra mig fin hahahahaha! O så har jag en annan som också är supergullig. Det är de två som är "ansvariga" för mig o jag känner att jag har förtroende för dom. Det är huvudsaken!

Kram tavelram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar