onsdag 2 mars 2011

Ny dag!

V 24+1!!! Idag är det tre veckor sedan vattnet gick o bebis är kvar därinne än:) Kommer inte göra ngt ultra förrän om en v ca då det ändå inte tjänar ngt till. Var ju lite vatten sist vi kollade o förmodligen samma nu. Fyller på hela tiden men det blir väl aldrig mer än några små pölar. Bebis levde rövare därinne igår kväll o de säger att det är positivt att man känner att han rör på sig. För det är svårare då det inte finns så mkt vatten.

Om en v börjar de följa upp lite mer o kolla bebis daglien m ctg. O så ska vi göra tillväxtmätning o viktskattning. Hoppas att bebis fortfarande ligger några dagar framåt. Det skulle ju betyda mkt i det här sammanhanget. Tänk att varje dag är så otroligit viktig! Läser olika siffror överallt o kanske inte alltid så säkra källor men typ 2% ökar chansen för överlevnad per dag den här tiden.

Har sovit ok inatt även om mitt hjärta värker av längtan efter dom där hemma. Ibland önskar jag bara att jag kunde gå ut genom dörren o dra härifrån. För jag vill vara med dom jag älskar o inte ligga här alldeles ensam! Har ju tack o lov liten bebis i magen som håller mig sällskap än så länge.

Hoppas på neo idag så det händer ngt. Är väl inte så att jag har tråkigt men dagarna går långsamt då man bara ligger o ligger. På rygg o på sidan. O så halvsittande när jag äter el skriver på datorn. Ska gå t duschen idag också o så ska jag gå ut o fixa egen frukost o bara be att de bär in åt mig. Så får jag röra lite på mig. O så ska jag ta på mig min nya läckra outfit i form av STÖDSTRUMPOR! Är bra för att förhindra blodproppar vi o än har jag inte börjat m medicin så vi tar till små medel som kan förebygga lite så länge. Tror jag ska börja m sprutorna om en v ca men jag gör mitt träningsprogram 3 ggr/dag (2 sa sjukgymn) o går korta sträckor emellanåt el bara ligger o rör på ben o armar. Ligger ju väldigt mkt i mitt intresse att inte åka hem som en spaghettiboll. Lär inte ha mkt muskler kvar men några få kan jag väl försöka underhålla ngt. Så de åtminstone orkar bära min egen tyngd. Ska be att få väga mig också. Är väl både ett o två kg som trillar av nu. O jag vill inte bli sådär toksmal igen!!!

Ha en bra dag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar