torsdag 21 april 2011

En lugn dag.

Vet ni vad de gjorde nu för en timma sedan ungefär? De kopplade bort Kvävet! Tar en stund innan vi vet hur det gått men m tanke på att de trappat ner så långsamt o han hade så himla lite det sista tror de inte att det kommer märkas. De får höja syrgasen ngt lite emellanåt. Har varit nere på 25 o ibland upp strax över 30. Är hursomhelst inte så mkt ju! Ju längre tid man ligger i respirator, desto mer slem bildas o de får suga honom ganska ofta nu då det blir stora sega slembollar som fastnar i halsen. Stackarn. Man ser på honom när det blir för mkt för då grimaserar han väldigt... Han rör sig ganska mkt idag o är lite mer vaken. Har solat hela dagen idag också för gulsot.


Vet ni mer vad som har hänt??? HAN HAR BAJSAT!!!!! Det var verkligen på tiden. Hur segt som helst o sköterskan fick hjälpa honom m en lite längre sladd för att stimulera lite. Möjligt att de behöver göra det en gång till för det var trögt att få ut;-) Tänk att alla kan bli så glada över lite bajs. Både vi o sköterskorna jublade!


Dr ligger på o vill att jag ska hålla honom (de verkar måna om att det ska vara just mamma vilket inte känns helt rättvist mot daniel men å andra sidan är det i min mage han legat o daniel har inte varit närvarande de två senaste månaderna ju eftersom jag varit inlagd) Jag vill det så gärna, hela min kropp skriker efter att få ha honom nära men samtidigt är jag så rädd att jag ska brygga på ngn ny förkylning. Är säkert bara jag som känner efter lite extra o inbillar mig men jag har bestämt mig för att vänta tills imorgon för att vara på den säkra sidan. Skulle vara så fruktansvärt om jag vaknar imorgon med värsta förkylningen. Killar lite i näsan bara o jag har ju lite av det gamla kvar än men jag tar inga risker. Har inte matat honom el så idag heller. Det har daniel fått göra. O munvård o så har han skött lite också. Blöjor får vi byta om vi vill (blir ju en del då de skrattar åt honom o säger att han kissar för hela avdelningen o att han kissat bort katetern) men det känns lite läskigt fortfarande då han har navelkatetern o slangar o elektroder lite varstans. Men det tar på det med! Inte så många mediciner kvar o nu är ju även no/kväve borta.


En av våra snälla sköterskor gick på långledigt över helgen o hon sa hejdå till oss o tackade för att hon fått lära känna oss. Hon skulle vara tillbaka på mån el tis o då var hon tveksam till att vi skulle vara kvar. Kan ni tänka er! Inom några dagar/ngn vecka kanske vi får flytta tillbaka till NÄL om inget annat tillstöter. Dr som var med o räddade livet på vår Sander i trollhättan har ringt varje dag för att höra hur det går. Till och med igår på sin lediga dag. Det är fantastiskt tycker jag. Ev ska Sander även extuberas snart o då "bara" ha cpap. Helt otroligt att det går så fort! MEN vi är lite återhållsamma fortfarande o vågar inte hoppas på för mkt. Det tar den tid det tar o vi fortsätter hålla tummar o tår krampaktigt för att han ska få ett långt o lyckligt liv vår lille Prins.


Matdags för mig o daniel!

8 kommentarer:

  1. Fina Malin,

    Som du kan tänka dig sprutar tårarna, av hopp och lycka för lille Sanders framsteg. Alla mina tankar och mitt hopp är hos er, hela tiden.

    1000 kramar / Kerstin

    SvaraRadera
  2. Gud, jag får gåshud av allt positivt som händer runt Sander!!! Hoppa SÅ att du får hålla honom snart, att ni får komma hem och att han slipper vara intuberad länge till :D

    SvaraRadera
  3. det låter helt fantastiskt! Tänk vilken kunskap o skicklighet sjukvården har!Kram till er alla från oss

    SvaraRadera
  4. Det är ju underbart Malin! Blir sååå glad för er skull. Hejja hejja Sander<3

    Kram Mirja

    SvaraRadera
  5. Super!!!!!!!! Hoppas du håller dej frisk nu så du kan få HÅLLA gubben så fort som möjligt. Stor kram från mej och en riktigt GLAD PÅSK <3

    SvaraRadera
  6. Instämmer med ovanstående inlägg, underbart att höra det positiva! Heja Sander! Stor kram till er å glad påsk! Puss å kram / Johanna

    SvaraRadera
  7. Så härligt,underbart!! Bra kämpat Sander<3
    STOR GLAD PÅSK KRAAAM<3

    SvaraRadera
  8. Ja just det...det är ju påsk nu...hehe. GLAD PÅSK då!! Och heja Sander, du är en rackarns tuffing och kämpar på så duktigt.

    SvaraRadera