måndag 18 april 2011

Proverna är bra.

Crp var 10 imorse o 18 nu men det var inget som oroade läkaren alls. Tar nytt imorgon så hoppas vi verkligen att det inte ökat! Han har ju antibiotika i förebyggande syfte som enl dr ska ta alla tänkbara bakterier som kan attackera så det ska vara lugnt. Vi får lita på honom! Blodgas-provet var bra också o jag vet inte vad just det heter men ett värde som visar syresättning i blodet var på 8 vilket är ett helt normalt värde m tanke på alla hjälpmedel han har men det ska helst komma upp mot 10-12 innan de vågar fundera på att sänka syrgasen ngt lite. Ganska oförändrat fortfarande m andra ord. Stabilt men kritiskt. Kisseriet har funkat bra o blodtrycket ligger också ok. Precis som syresättningen. Den här dagen har under omständigheterna ändå varit hyfsat lugn tack o lov. Nu hoppas vi det har vänt o bara blir bättre!


Kvällsfika nu. Inte säkert jag skriver mer idag men nu vet ni lite mer!


Kram på er alla o än en gång tusen tusen tack för alla tummar o fina kommentarer!

3 kommentarer:

  1. Ååååh Malin!
    Det var ett tag sen jag kikade in men nu har jag läst ikapp.
    Va jobbigt du har det nu... jag tänker massor på dig!
    Vilken söt liten bebis.
    När Julius föddes var han också sjuk, han kunde inte syresätta sig och det var ovanligt för så stora bebisar (han är ju fullgången och över 4 kilo). Det var massor av monitors och larmande apparater och syrgas och kuvöser och lungröntgen och ultraljud på hjärtat.
    Även om det inte var så här jobbigt som det måste vara för er så kan jag ändå känna hur det där kändes och lite hur det måste vara för dig nu.
    STORA VARMA KRAMAR och jag håller verkligen tummarna för Sander! Klart han klarar sig!!! Det finns, som du säger INGA alternativ till det!
    Jättefint namn förresten.
    Hej hej
    Malin GP

    SvaraRadera
  2. Lille Sander verkar vara en liten kämpe och jag hoppas att läget stabiliserar sig ytterligare. Jag håller med förgående skribent, det finns inga alternativ till det.
    Många kramar till Er!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på er varje timma, minut och sekund... Det är min övertygelse, förhoppning och innersta önskan att allt går bra trots en svår start på livets väg.
    Lille Sander var meningen.
    Han ska finnas hos er, oss och för resten av världen!
    Vi kämpar alla tillsammans för att livet inte längre ska vara så skört och att styrkan ska växa för varje dag som går...
    Ni finns alla med oss hela tiden!

    Kämpa!
    Älskar er alla så mycket!

    Kram storasyster

    SvaraRadera