tisdag 19 april 2011

Förlossningen.

...gick undan som sagt. Helt galet. Jag ringde daniel kl 3:52 o sa att de nog skulle komma för jag trodde att det var på riktigt. Men jag sa också att de inte behövde ha ngn brådska för det var lugnt än så länge. Lovade att ringa om läget ändrades.


Kl 01:15 ringde jag på klockan för att tala om att jag fått lite mer sdr. 01:45 kördes en ctg som var bra o värkarna var oregelbundna med 4-7 min intervall o varierade i styrka. Gjorde inte särskilt ont. Fick två alvedon o skulle försöka sova lite.


Kl 02:45 tyckte jag sdr kom glesare men gjorde lite mer ont. Bestämde mig för att ta en dusch o se hur det skulle utvecklas. Hade m mig datorn i duschen o lyssnade på musik o hade det lugnt o skönt.


03:30 bm pratar m dr som säger att jag kan få sovdos om jag vill. Jag säger att jag avvaktar för det känns som att det är på riktigt o det är så spännande så jag kommer ändå inte kunna sova.


3:35 Sdr m 4 min intervall. Är uppe o rör mig o börjar packa ihop mina saker på rummet lite grand då jag ska flyttas över till förlossningen så fort vi vet om det är på g på riktigt.


3:50 Sdr kraftiga. Bm kontaktar dr för att få godkänt att göra undersökning. Öppen 4 cm.


4:03 Flyttas t förlossningen.


4:15 PVK sätts. Bastest tas.


4:25 Ultra för att kolla huvudläge. Jag ska gå på toaletten.


4:37 Bm kommer in o hör att jag stånkar på toa o undrar hur det går. Jag lägger mig i sängen. Får lustgas. Skalpelektrod kopplas. Låga fosterljud som stiger när jag lagt mig på sidan. Dr tillkallas. Jag krystar.


4:42 En pojke föds som skriker direkt. Omhändertas av barnpersonalen.


4:54 Placenta avgång. Ingen bristning. Normal blödning. Uterus väl kontraherad nedom navelplan.


Ska skriva lite mer om förlossningen när jag hinner. Framförallt medan jag kommer ihåg. Var ju ensam då daniel o madde inte hann fram så jag har ingen som kan hjälpa mig med minnet! Fantastiskt att det gick så fort o lätt:-)

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Såg i BPD-tråden att Sander kommit till världen. Grattis till ert lilla underverk. Som du redan märkt har ni nu en riktig bergochdalbana framför er. Jag håller alla tummar och tår, för att framstegen ska bli fler än bakslagen och att ni snart får med er er lilla pojke hem till övriga familjen. Glöm inte att ta hand om er själva också under resans gång, för ni kommer behöva alla krafter ni kan få!

    Styrkekramar från Marina (Mina12 på FL)
    Mamma till dotter född v.24+0, som var väldigt sjuk och nu är en pigg och glad 2 åring! Hon är en liten tjej, men med mycket spring i benen och huvudet på skaft :-)

    SvaraRadera
  2. Har läst igenom hela din blogg nu från början till idag. Håller tummar och tår och ber för er!
    MASSA styrkekramar till er!

    SvaraRadera
  3. Ja du är snabb som ögat när du föder Malin, som en liten fis ungefär =P Kramar igen...

    SvaraRadera
  4. Grattis till det lilla underverket!! Skickar en massa grattiskramar! Hoppas att allt går/är bra. Såå söt!! Det har varit underbart att få följa med er/dig i din blogg, härligt! Tack! Susanne

    SvaraRadera