tisdag 19 april 2011

Fortsatt stabilt.

När vi kom upp till honom nu på morgonen har de sänkt syrgasen lite till o han ligger nu på 52%. De har även sänkt NO/Kväve från 20 till 10 . Forstätter ändra i medicineringen o innan vi gick fick de höja blodtrycksmedicinen lite grand igen då trycket sjönk ngt. Men det är inget allvarligt. Han ligger fortfarande bra på proverna o syresätter sig bra trots lägre dos syrgas. De ska ronda nu o vi ska gå upp om en timma o se vad de säger om dagen. Bilirubinvärdet hade stigit som väntat (gulsot), det händer i stort sett alla prematura barn så han kommer behöva sola men de vill vänta lite med det. När han solar måste han ligga utan filtar o så på sig o de säger att han varit så allvarligt sjuk o mår bättre av att vara lite omstoppad. De håller koll på värdena hursomhelst o förr el senare ska han få sola. Crp var 17 idag så ingen stegring där tack o lov. Jag gissar att ny röntgen o ultra ska göras idag men det får vi se. Förut när vi stod o tittade på honom rörde han lite på sin lilla hand så när vi kommer upp till honom igen ska vi sätta oss hos honom o hålla på honom lite. igår rörde han inte en fena utan låg helt stilla så det var fantastiskt att se en liten rörelse:-)


Pumpade 50 ml typ nu också som åker direkt in i frysen. Ska be att de kommer o tar prover o förbereder så jag kan donera mjölk när det blir överskott o han inte behöver allt. Är det minsta jag kan göra för de små barnen som ligger här. Nu förstår vi hur otroligt viktigt det är! En hel del jobb o jag vet inte ens om mjölken blir godkänd men jag ska ge det en chans.

1 kommentar:

  1. Ja det är värdefulla droppar, och som säkert många fler än bara S kan få nytta av. När L och B föddes så fick de smaka donerad mjölk precis i början innan min egen kom igång. Guldvärt det där <3 Underbart när den lilla handen rörde sej, tror det var hans; "Hej där Mamms & Papps". Mysigt att bara få sitta nära, han känner nog värmen och tryggheten i era händer tror jag <3 Ps. Welma hälsar till Sander med ett "Daaa, daa och boo" Tror det betyder nåt i stil med; Be strong och fortsätt fajtas =)

    SvaraRadera