torsdag 21 april 2011

Natti Natti!

Fortsatt stabilt uppe hos vår lille goding. Han har bajsat själv o det verkar som att det funkade bra att koppla bort kvävet. De gjorde det kl 17 ungefär o nu när vi ringde var allt fortfarande lugnt. Andningsfrekvensen har de sänkt under dagen från 60 till 45 o nu ser man tydligt på skärmen att han tar ganska många andetag själv. De fick höja morfinet igen för han var "för" vaken. Risken är att han då drar tag i slangar o dyl o det vore inte så bra. Dessuotom är det nog inte så vidare bekvämt att ha tub i halsen som de suger rent med jämna mellanrum... Jag tycker det är skönt att han har det så han inte har så ont.


Nu ska vi sova. Pumpen gav 220 ml nu ikväll:-) Sander har ätit 6 ml var tredje timma hela dagen så det tar på det!


Förut när vi sovit lite middag stod ett underbart hjärta med snittblommor utanför dörren. Var pappa o maria som skickat det till oss. Så himla fint! O i förrgår fick vi blomma, kort o godis från Timmies fröken som Madde lämnade när hon kom hit m en bil till oss. TACK!


Prel bestämt att barnen ska komma o sova här hos oss lör till söndag om det bara fortsätter såhär. Jag längtar! O om ingen mer buse dyker upp i näsan ska jag få sitta m Sander imorgon fm. De ska ta in en säng så jag kan ligga ner. Ett litet projekt att flytta honom när han ligger i respirator men det ska nog gå bra hoppas jag! ÅÅÅÅÅÅÅ!!!!! Ska bli så härligt! Jag får bara inte bli sjuk nu!


Natti natti!


1 kommentar:

  1. Nej, bort med bassiluskerna, far och flyg med dem!! För nu ska du få hålla i Sander och snusa på honom på riktigt. Det är svårt att föreställa sig hur det är när man inte får det med en gång, men jag kan tänka mig den enorma längtan du känner efter att få göra just det. Och underbart också om era andra tre juveler kan komma dit i helgen :)

    SvaraRadera