fredag 22 april 2011

Ett försök att komma i säng i tid.

Vi är tillbaka på ronald o ska se på desperate från i tisdags o duscha o så o sedan sova. Blev lite nervösa förut för slangen i halsen hade kanat upp o låg inte där den skulle så det kom på tal att de ev skulle ta bort respiratorn redan ikväll. Vi kände oss inte redo för det o var glada när de bestämde sig för att vänta till imorgon. De ökade på morfinet igen för att kunna försöka putta tillbaka den men han var fortfarande för vaken lillskrutten så de fick be dr om en ord till. Är nog inte så trevligt när de grejar med det där o jag kände att jag inte ville vara med. Även om det inte ser otäckt ut vet jag ju att han lider av det...


Var en dr från NÄL som jobbade idag o det var intressant att prata m honom. Han hade fått hoppa in i söndags då dr Leif Inganäs åkte m Sander i ambulansen så han var insatt i vårt fall. Diskuterade det här m tidiga vattenavgångar med honom o han sa att det är än mer sällsynt än jag trodde. Klart det händer men att vattnet går såhär tidigt o bebisarna ligger kvar så länge o överlever händer 1 gång per år ungefär i trollhättan. O de har stort upptagningsområde. Är så otroligt tacksam att jag o Sander var den enda per år som klarar sig såhär bra!!!!! Vi är ett bra team jag o han:-)

2 kommentarer:

  1. Den dagen du lades in, minns den så väl. Nånting sa mej att det skulle gå bara bra. Det verkar onekligen som om att min känsla stämde. Minns du sången som jag gav till dej och Sander? Den jag hörde på radion på förmiddagen och som jag så starkt kände att jag skulle ge vidare till dej. Den innehöll ord om bla FRAMTID och HOPP. "Va inte rädd... " Minns du texten? Tror fortfarande att det var Sanders sätt att ge DEJ stöd och tröst. Det var han som bad mej ge den vidare till dej den där dagen. Lyssna på den igen, den är såå fin <3

    SvaraRadera
  2. Här har du länken till "Kärleksvisan" om du vill lyssna igen...
    http://www.youtube.com/watch?v=k9y-MrVsqFg

    SvaraRadera