onsdag 20 april 2011

Kl är 02:30.

Jag har varit uppe o tittat till underveket o pumpat. Nu låg han på mage med söta lilla rumpan upp i vädret:-) Syrgasen var sänkt ytterligare, till 40 och han syresatte sig bra. En stund låg han faktiskt på 94/100! (fot/hand el tvärtom). De tog prover när jag var uppe som var bra:-) Skönt. Nu kanske jag kan sova några timmar till innan jag blir väckt igen av två mjölkstinna boobs! Pumpade 110 ml nu vilket tydligen är toppen såhär tidigt o m bara pumpens hjälp. Det är väl det minsta jag kan göra just nu känner jag så jag är superglad att det verkar fungera så bra. Han har lite svårt att smälta maten när han ligger på ena sidan så han har inte riktigt fått var 3:e timma det senaste men det är inte så konstigt. 2 ml åt gången får han så ni kan tänka att det blir en hel del mjölk över till bättre behövande så småningom! Tror de kommer för att ta prover på mig imorgon så jag kan få börja donera lite längre fram. Ska även få träffa kuratorn som arbetar uppe på neo (marie som jag har är inte så insatt i allt som sker däruppe därför får vi två) för att reda ut en del m försäkringskassan. Eg har man bara rätt till ett visst antal dagar tillfällig föräldrapenning per år men eftersom han är (var, peppar peppar) så svårt sjuk har vi obegränsat just nu. Har fått intyg på att det är kritiskt o att båda föräldrarna ska finnas på plats. O då ifrågasätter vi vem som ska ta hand om barnen därhemma o det ska Daniel göra! Hurdå liksom? När jag var inlagd kunde farmor ta tillfällig föräldrapenning för dom där hemma men det funkar inte nu. Hade underlättat om hon fick möjlighet att vara ledig från jobbet ngn dag för att hjälpa till. Det löser sig alltid ändå men det blir jobbigt för mormor att ha dom själv på veckorna. (farmor har sovit hos dom mån, tis, ska jobba imorgon o tors o kommer tillbaka på fre. Inatt sover mormor hos dom). Hoppas ju självklart att de kan vara en del med oss sedan, o att daniel inte måste vara på plats dygnet runt men just nu är det så det ser ut.


Fick lite fil o flingor av bm då jag är tokhungrig hela tiden. Det tar på krafterna att producera mjölk. Nu ska jag försöka sova lite till!


Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar