tisdag 19 april 2011

Ett försiktigt litet gjädjetjut.

Vågar inte hoppas ännu men blev så otroligt glad när jag kom upp till Sander inatt. Igår testade de att sänka syrgasen o var nere på 80% men det gick inte så bra så idag har den legat på 98 hela tiden. När vi gick ner igårkväll hade ju dr tänkt försöka sänka lite smått o när jag kom upp drygt 4 h senare har de gått från 98 till 58!!!!! Alla prover är fortsatt bra o han syresätter sig 97 o 99%:-) Blodtrycksmediciner o lite annat har de också sänkt o det har funkat fint än så länge. Hoppas hoppas hoppas att det håller i sig nu o att det har vänt o bara blir bättre!!!!!


Pumpade ur nästan 50 ml nu så det verkar som att mjölken är på g också. Nu ska jag sova lite till. Har bett bm att få vara ifred för igår när vi precis somnat knackade det på dörren o jag bokstavligen talat flög upp ur sängen då det skulle betyda att läget försämrats m Sander. Men det var bara bm som jobbade natten som ville komma in o säga hej... Shit så rädd jag blev. Helt i onödan. Fortsätt hålla era tummar! HÅRT!


Sov gott!


(kollade om han var lika svullen nu för jag tycker det ser så himla otäckt ut o frågade då om den enorma dubbelhakan som är värst men då sa sköterskan att det är respiratorn som gör det o det är helt normalt. I övrigt var han nog inte riktigt lika svullen nu.)


Natti!

6 kommentarer:

  1. God morgon!
    Åhh vilken härlig läsning så här på morgonen! Underbart ju! Verkar ju gå åt rätt håll:-) Hurra Hurra!! Heja Sander! Jag tittar in här titt som tätt! Ha nu en underbar dag och hälsa lilla Sander från mig och mina tjejer<3 Kram Carro

    SvaraRadera
  2. Åh vad det låter bra , han är en riktig kämpe er lille!Hoppas att det fortsätter att gå framåt!Kram till er från oss

    SvaraRadera
  3. Härligt, riktigt härligt =) Fy vilket otäckt uppvaknade =( Tror nog Bm skämdes lite granna när hon såg hur din reaktion. En enkel grej kan man tycka, och som borde fungera. Att inte behöva bli väckt om man bett om det. Märkligt =§ Du får sätta upp skylten igen Malin. Gud vad skönt med mjölken med, nu ska du se att de lossnar och att frysen snart blir full. Heja Sander grabben, nu ska du bli frisk och kry!! Fler glädjetjuts inlägg Malin, love it!! Pöss på Er alla <3

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det går ännu bättre nu ! Tänkte på en sak, på FL-s tråden om BPD-barn så finns det mycket kunskap om barn med lungproblem. De vet det mesta, där finns det mycket fin stöttning att hämta från dem med liknande problem. Vår Noah har ju oxå BPD och inhaleras fortfarande morgon/kväll med luftrörsvidgande medicin.
    Hoppas att det fortsätter så här nu!!! Kram Fredrika

    SvaraRadera
  5. Hej

    Grattis till er fina fina pojke, vilken kämpe! Det är allt hans föräldrar med! Tack för att du delar med dig. Vad skönt att det går åt rätt håll.

    SvaraRadera
  6. Vi är många som tänker på er!!! skickar många goa varma kramar Anna

    SvaraRadera