söndag 17 april 2011

Transport vidare t göteborg...

...Han ligger just nu m 100% syrgas i högfrekvent respirator. Syresatte sig endast runt 30 första timman men det blev lite bättre då han lades i respirator. Låg runt 80 ungefär ett tag o de testade högfrekvent resp men då dippade han o det hjälpte inte alls. Gav lite andra mediciner o testade sedan igen o då funkade det bättre o när vi var inne hos honom nu låg han mellan 90-97 vilket var jättebra. De känner dock att de inte har några marginaler här. Blir han sämre finns inget mer de kan göra så därför väljer de att flytta t göteborg nu då det är någorlunda stabilt. Där har de ytterligare ngt de kan göra som jag glömt vad det är men typ koldioxid/monoxid/tjofräs. Proverna blir bättre o bättre o det senaste som togs var bästa hittills. De ger oss fortfarande inte mkt hopp men e lungröntgen såg de att det inte var riktigt så illa som de trott. Lungorna är små o underutvecklade men de har sett värre som han sa o det är inte extremt...




Hua. vilken pärs. Nu ska han åka ambulans i raketfart, inte m blåljus men inte lagligt som dr sa med ambulanspersonal, dr Leif som varit m honom sedan han föddes o en sköterska från neo.




Jag har inte ätit sedan igår kväll o ska försöka få i mig lite snart innan jag o d blir hämtade m taxi. Känns inte att jag fött barn precis. Har inte ont nånstans. Inte ens några eftervärkar konstigt nog. Men det gick ju tok-fort o han var ganska liten så det är väl därför jag inte känner av ngt ont alls. Inte klokt så det blev. Jag var på toaletten o när jag kom ut därifrån var det dags att krysta. Två kryst senare var han här:-) hann knappt ta tag i lustgasen el sätta skalpelektrod men det gick ju bra ändå!




Tack för alla tummar. Fortsätt hålla dom. Antar att det kommer vara både upp o ner ett tag framöver tyvärr...

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt går vägen med er lille Gosse <3
    Tänker på Er!

    SvaraRadera
  2. Önskar er all lycka och håller alla tummar för att allt ska gå bra för er lilla son. Styrka till er.

    SvaraRadera
  3. Nu rinner tårarna... Åh så gott att du skrev Malin. Går på helspänn här hemma och mår fullkomligt skit. Nu hoppas vi att han landar säkert i Götet snabbt som ögat. Sander, klockrent på en liten goding som han <3

    SvaraRadera
  4. Hjärtligt välkommen hit lille Sander!!
    Vilken oerhört söt liten grabb. Så fin!

    Jag tänker på er hela, hela tiden såklart.
    Går på helspänn och hoppas på en ny uppdatering. TACK MALIN för alla uppdateringar!

    Kämpa på!!!!! Håller tummarna för er. Har till och med lånat in tummar! //Hanna

    SvaraRadera