fredag 22 april 2011

Jag känner ingen buse i näsan.

Inte värre än igår iaf o jag tror som sagt det är inbillning. Eller snarare att man känner efter lite för mkt o då kan man känna både det ena o det andra;-) Vi har sovit som två stockar här inatt o vaknade inte förrän 4:30! Gissa om mina bröst var nära att explodera då hahahaha. Pumpade ur hela 300 ml. Gick upp 7:30 o nu har vi duschat o gjort oss iordning o ska äta frukost innan vi går upp t Sander. När vi ringde inatt stod han på 27 % syrgas o nu på morgonen skulle han vägas.


TÄNK ATT JAG SKA FÅ HÅLLA HONOM IDAG. OM EN LITEN STUND OM VI HAR TUR. KÄNNS HELT OVERKLIGT!!!


Igår när vi skulle sova satte vi på lite fin musik i datorn o så kramades vi. Jag o Daniel. O så grät vi en skvätt. Det var så skönt. Känner mig ganska gråtig idag också o gissar att tårarna kommer spruta när jag får liten Sander på mitt bröst... Men lite mer av lycka den här gången!


Kanske inte blir så mkt skrivit idag heller. Får se hur dagen blir o vad vi ska göra. Måste åka o köpa "storasyskon-presenter" till barnen men gissar att det inte är öppet idag när det är långfredag. Vi får se. Har glömt att skriva att vi var på föräldrafika m prematurföreningen i onsdags. Kul att det finns folk som ordnar sånt som vi kan vara med på som ligger på neo. Härligt att prata m andra som har erfarenhet av ngt liknande. På vår sal har vi ett tvillingpar från Charlottenberg födda v 27+2 o i förrgår var den ena så dålig pga en infektion så mamman o pappan satt där o vakade hela natten... O ett annat par vi pratat lite m pappan fick sin lilla flicka v 24+ngt... Det är skönt att Sander inte är så himla liten o att han är lite starkare än de små o tåligare vad gäller hjärnblödningar o sånt som är vanligt bland extremt prematura barn. Han är ju lite drygt 9 v tidig o det är inte så farligt. Träffade en annan kurator igår för att gå igenom en del praktiskt o det är verkligen en djungel. Tyckte jag var ganska insatt i försäkringskassans regler men så är inte fallet. visade sig att daniel som egen företagare ska ta ut tillfällig föräldrapenning även för lördag o söndag vilket vi inte vetat om. O han har varit hemma mer el mindre (iaf på helgerna) sedan den 12 jan... ska höra om man kan begära i efterhand annars får det vara. Bra att man kan få hjälp m sånt här i jobbiga situationer för det är inte alltid man varken hinner el orkar fixa m sånt.


Kram på er! Njut av det fina vädret idag!

1 kommentar:

  1. Gött!! Inga sjukor ska få stoppa dagens mys med Sander-plutten. Hälsa så gott =) En försiktig liten kram till S och en stor fetingkram till Er <3

    SvaraRadera