onsdag 20 april 2011

Idag har det gått i ett.














Har haft fullt upp hela eftermiddagen! Vi har nu flyttat till Ronald. Vilket ställe! Helt otroligt så fint det är. Vi fick ett stort rum med dubbelsäng, en extra säng o gott om plats för att ställa in fler sängar om barnen kommer. Tänk att jag ska få sova i en riktig säng inatt!!! Första gången på exakt 8 veckor. Lång tid att ligga i sjukhus-säng kan jag säga;-) Konstaterade idag att de börjar om matmenyn för tredje gången under min tid på sjukhus. De har 4-veckorsmeny... Här finns massa sällskapsrum, lekrum, data-rum, rum för avkoppling m massagestol, bastu, bad, grillar står ute på gården om man vill grilla, lekplats för barnen på baksidan, fina kök, öppna spisar... alltså det är helt fantastiskt att såna här ställen finns!


Åkte till Allum i em för att handla lite mat då vi nu ska fixa alla måltider själva. Fick köpt ett par jeans till mig på rean (i strl 36! Gissa om jag blev glad;-), en filt till lille Sander o lite annat smått o gott. Passade på att äta när vi var där o slog en pling för att kolla läget. Får inte gå för lång tid utan att vi vet hur det är m lillkillen! Då var allt fortsatt lugnt o fint o de hade mixtrat ännu mer m syrgas, kväve o mediciner. Så ikväll när vi gick därifrån var syret på 27 % o kväve 2! De har också sänkt antalet andetag per minut från 60 till 50 o ibland kan man se att han tar egna andetag. Lungröntgen såg bra ut med lite större lungor o lagom utspända. Bra m lungvävnad enl dr vilket de var rädda för att det inte fanns. SÅ härligt! Har vi riktigt tur (peppar peppar) har de kopplat bort kvävet imorgon när vi kommer el så gör de det under förmiddagen. De har tagit bort ena blodtrycksmedicinen o halverat den andra, tagit bort "sovmedicinen" o nu är det morfin + massa näringslösningar kvar:-) Inte klokt ju!


Vi har inte haft uppe honom hos oss ikväll då det var en del att göra på avd. Vi får se hur det blir imorgon. Häromdgen matade daniel i sonden o ikväll gjorde jag det. Han har ätit hela 4 ml på ett mål idag! Dessutom verkar det som att han kissat ut katetern för det kom inget kiss i påsen. Isf tar de bort den nu då han bevisligen klarar att kissa själv.


Hemma går det bra m barnen. Mamma sover hos dom inatt också. Timmie var så gullig förut när mamma köpt nya nappar hon skulle ge till Caspian o protesterade o sa att hon måste koka dom först. Inte dåligt att ha koll på sånt när man är 7 år:-) Jag har dåligt samvete o önskar jag kunde klona mig men vet samtidigt att de har det bra hemma m mormor, farmor o moster. Alla är så snälla o hjälper till. Idag hade B-M varit ute hos oss o städat lite. Tusen tack för all hjälp! Vi blir så himla glada för det. Är så stolt över att vi har så många fina människor runt omkring oss!


Är så trött så ögonen står i kors o jag måste pumpa en gång till o duscha o äta innan sängen så jag får nog ligga i lite nu så det inte blir för sent.


Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Tänk att jag kunde bara inte somna förens jag läst att allt va okey. Nu vet jag det och kan somna gott, tack för det! Ser superfint ut på bilderna och ni om några är värda en go säng och hemmalik miljö efter detta, speciellt du Malin. Blir så jäkla lycklig av dina rader ska du veta. Känns nästan som om det vore jag som just fått barn =P Har vart ute på vift hela dagen idag och inte kunnat titta in så mkt. Men som sagt, tänker på er, det gör jag jämt oavsett vart jag är <3 Hoppas ni får hålla i er lille buse i morgon nu och KÄNNA honom riktigt ordentligt. Hörs mer i morgon, sov gott så gott =)

    SvaraRadera
  2. Vilken kille ni har fått. Han är ju hur stark som helst! Blir så glad för er skull när jag läser och ser vilka framsteg han gör. Och vilket boende ni hamnat på. Nästa gång jag köpre "skräpmat" ska mitt samvete inte kalla på mig iaf. Man gynnar verkligen dem som behöver det. Hoppas ni sovit gott och får en underbar dag. Stora kramar från mig =)

    SvaraRadera