fredag 22 april 2011

En saga för bra för att vara sann!







Se så liten hans hand är på mitt bröst:-)



Jag bjuder på lite bröst också idag hahahaha! Tänkte inte på att det kunde vara lämpligt att lägga ngt för när jag låg där men va f*n. Jag bju´r på´t!


Idag har jag haft vår älskade lilla bebis på bröstet i tre timmar. Han låg där o sov så gott o ibland tittade han upp på mig med sina små ögon som för att säga att det kommer gå bra det här. En känsla jag bara inte kan beskriva i ord. Ett av de största ögonblicken i mitt liv! Hans syresättning steg så fort han kom till mig vilket talar för att han tyckte att det var lika mysigt som jag:-)


O vet ni vad mer? Dr Anders Flisberg som vi haft idag har bestämt att de ska ha natten till att trappa ner på morfinet o imorgon förmiddag ska han få komma ur respiratorn o läggas i cpap. Jag har bett att de inte ska ha för bråttom men han säger att han är ganska övertygad om att det kommer funka. Det är inte bra att ligga i respirator för länge heller. O det bästa av allt är att han kollat på röntgenplåtarna o alla prover o han säger ATT DET FINNS INGET SOM TALAR FÖR ATT HANS LUNGOR ÄR TILLVÄXTHÄMMADE. ALLT SER NORMALT UT!!!!! Kan ni fatta?????!!!!! Jag hoppas (svordom igen Stig;-) så JÄVLA mycket att han har rätt o att allt från och med nu bara kommer bli bättre. Ni anar inte vilken tyngd som lättat från mina axlar. Som rubriken. En saga för bra för att vara sann.....


Tack för att du finns älskade Sander. Vi älskar dig o önskar dig allt det bästa här i livet!



Har varit på Allum o köpt presenter till barnen idag o så handlade vi en hel del mat så vi har att äta när godingarna kommer hit. Jag längtar så himla mycket! En vecka sedan jag sist träffade dom o då låg liten Sander fortfarande i magen. Nu kan jag lyfta dom o gosa så mkt jag bara vill!!!


9 kommentarer:

  1. Ojoj vad underbart.. fick änna tårar i ögonen här när jag läste hur du kände när du höll i honom..jag vet faktiskt inga vettiga ord att få fram till ett sådant magiskt ögonblick :)

    SvaraRadera
  2. Åh, Malin! Magiskt:)

    Många kramar!

    Sofia

    SvaraRadera
  3. Kära Malin och Daniel,

    Jag är så glad och lycklig för er skull, detta måste vara det bästa som hänt på evigheter. Tänker på er ofta, ofta. Och gråter alldeles hejdlöst, förstås. Av glädje över denne starke lille pojkes enorma framsteg.

    All kärlek till er!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Myyyys!!! <3 Detta har jag väntat på så in i bomben Malin. Visst ser han liten ut, men inte mega-jätte liten =) Så härligt att se honom där på ditt bröst! Kan se ordet; "L-Y-C-K-A" skrivet i din panna =) Tänk att det är ju DÄR han hör hemma, hos sin älskade lilla mamma <3 Massor med hår har han med, verkligen en liten guldlock! Ja detta var sannerligen en härlig saga. Att allt gått så bra trots allt, helt fantastiskt! Ser fram emot dagen då vår nye "L-bo", kommer hem. DÅ ska vi fira så det står härliga till Malin, ja det ska bokstavligen gunga i hela "L" området =P Tänk vad ni ska busa runt med ungarna i morgon. Å så skönt att slippa rullstolen =) Mamman kan ju gå nu, och tom SPRINGA. Ja hon kan nog sjutton tom stå på händer om hon verkligen, verkligen försöker =P Ska tänka på Er i morgon. En påsk att minnas! Har sagt det förr men säger det IGEN, Grattis till ditt nya liv som 4-barnsmamma Malin, och varmt välkommen till 4-barns klubben =)

    SvaraRadera
  5. Vad underbart att äntligen få hålla er lille krabat. Jag är så glad för er skull och att allt se ljust ut.
    Sköt om er och njut.

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Så HÄRLIGT!!!
    Underbart!!!
    Det bästa påskägget NÅGONSIN!!!
    Kram kram
    från Malin GP
    (ps: Schyssta rattar ;-)))))

    SvaraRadera
  7. Malin, alldeles underbara kort på dig & Sander..
    Jag är så lycklig för er skull att det går så bra för er pojke..Så underbart att han har klarat sina lungor..Åh,va härligt...
    Det kommer gå alldeles lysande img när han ska extuberas, då kommer du kunna njuta av han gråt, se hans fina ögon & det bästa av allt han kommer att vara vaken....
    kram U

    SvaraRadera
  8. Åh, det måste ha varit en magisk känsla att äntligen få ligga med Sander på magen!! Jag får gåshud av att läsa...och så otroligt fantastiskt att det ser bra ut med lungorna. JIPPIII!!! Ha nu en jättebra påskafton med hela din familj. KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Underbart, vad glad jag är för er!!! :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera