onsdag 20 april 2011

Good Morning!

Vaknade precis nu o ska hoppa i kläder o springa upp o se hur det går. Var hos honom vid 6 igen o då hade de sänkt syrgasen till 34!!! De hade fått höja den vid ngt tillfälle för han har så himla mkt slem i halsen o då sjunker syresättningen. Tack o lov stiger den så fort dom sugit rent. Inget konstigt att det blir så när man ligger i respirator o är intuberad. Proverna har varit bra inatt också. På ngt vis kändes han så mkt lugnare när jag var uppe inatt. Han är fortfarande ganska djupt nedsövd men det såg lite mer fridfullt ut tyckte jag. Kväve är kvar på 6 o jag vet inte om de har tänkt göra ngt m den idag. Viktigt att nedtrappning av den går väldigt långsamt så han ska nog ha den några dagar till antar jag. Kan hända att de så småningom ändrar till "vanlig" respirator o testar att ta bort den högfrekventa. Det skulle vara skönt om han inte längre måste ligga o skaka!


Näpp. Har absolut inte tid att sitta här. Jag ska rusa upp o se hur han har det. O väcka daniel:-)


Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Hälsa liten guldlock från mej <3

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken underbar liten prins!
    Såå söt han är det lilla miraklet.Många kramar till er och jag håller alla tummar jag har.
    Många kramar
    Pernilla K

    SvaraRadera
  3. Den bästa påskhälsningen vi fått. Det får gärna komma fler. Apropå påsk så önskar jag och säkerligen också min hustru dig och Sander en riktigt glad påsk och det får gälla hela den övriga familjen också givetvis.
    Vi far med vår svärson ner till Storebro där vi tänker fira påsk medan resten av hans familj är kvar i Singapore, återvänder till Sverige i slutet av maj. Äntligen, efter 11 år.
    Var rädda om er!!!

    SvaraRadera